چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
شعر عاشورایی چون با حماسه عاشورا پیوند خورده ماندگار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین پنجمین کنگره کشوری شعر و قطعه ادبی عاشورایی که سه‌شنبه(12 دی) در شهرستان قروه استان کردستان برگزار شد، گفت: اشعار عاشورایی چون با حماسه جاویدان عاشورا پیوند خورده است در طول تاریخ ماندگار خواهند بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمد حسینی در این مراسم برگزاری این‌گونه همایش‌ها و آیین‌ها را فرصت مغتنمی برای آشنایی و انس همگان با اهل بیت و ائمه ‌اطهار (ع) دانست که روز به روز رشد و رونق بیشتری می‌گیرد. 

وی با درود و سلام به پنج هزار و 400 شهید استان کردستان، روحیه رشادت، شهادت‌طلبی و ایثار رزمندگان اسلام را الگوپذیری از امام حسین(ع) دانست.

حسینی با بیان این‌که با هنر شعر، مفاهیم و مضامین والا به دیگران منتقل می‌شود شعر را از جلوه‌های غنی فرهنگ و هنر سرزمین اسلامی عنوان کرد. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: فلسفه شروع شعر عاشورایی از همان ایام عاشورا بوده است و ائمه ‌اطهار (ع) همواره به سرودن شعر به‌ویژه در وصف مظلومیت امامان اهتمام خاصی داشتند. 

به گفته حسینی، اهل‌بیت (ع) در انحصار عده‌ای خاص نیست و همگان می‌توانند از وجود آن‌ها و معارف و آموزه‌های آن‌ها بهره ببرند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که شعر عاشورایی همزاد شعر فارسی است، گفت: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی پرداختن به شعر عاشورایی و آیینی فراوان شده و اگر شعر مقاومت و دفاع‌مقدس در کشور اوج گرفته منشا آن اشعار عاشورایی است. 

وی به ویژگی‌های مختلف همایش شعر عاشورایی امسال اشاره کرد و گفت: ارسال یک‌هزار و 100 اثر از 330 شاعر شعر آیینی به این همایش نشانگر رشد و استقبال خوب از این همایش است. 

در ادامه این مراسم با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و نماینده مقام معظم رهبری در منطقه کردستان از شماری از خانواده شهدا و برگزیدگان شعر عاشورایی تجلیل شد. 

پنجمین همایش شعر عاشورایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده مقام معظم رهبری و امام جمعه شهر قروه، استاندار کردستان و فرماندار شهر قروه، نمایندگان مجلس و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان و شاعران پیشکسوت و شعرهای آیینی و عاشورایی در شهرستان قروه از توابع استان کردستان برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط