دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۱
برپایی 200 نشست در بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران

معاون علمی – فرهنگی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از برپایی جلسه شورای سیاستگذاری این دوره از نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: تاکنون در حوزه معاونت علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران، برپایی 200 نشست و کارگاه پیشنهاد شده است که در این جلسه عملیاتی شدن آن‌ها به تصویب اعضا رسید.-

همایون امیرزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: محتوای اغلب نشست‌ها و کارگاه‌های حوزه معاونت علمی و فرهنگی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ناظر بر مسایل فرهنگی – هنری، مسایل پژوهشی و وضعیت کتاب و کتابخوانی در کشور هستند.

وی با اشاره به سایر مصوبات جلسه شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: «ترنم کلمات» فعالیتی است که از سوی دفتر شعر و ادب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معاونت علمی – فرهنگی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران پیشنهاد داده شده بود. این پیشنهاد نیز پس از بررسی‌های متوالی به تصویب نهایی رسید.

معاون علمی – فرهنگی بیست‌وششمین بین‌المللی کتاب تهران در ادامه سخنانش درباره برنامه «ترنم کلمات» گفت: در قالب این برنامه در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران شاهد برپایی پنج شب شعر با حضور شاعران برجسته کشور خواهیم بود. همچنین چهره‌های شاخص کشور در نشست‌های صمیمی با بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به حوزه شعر دیدگاه‌ها و نظرات خود را در میان خواهند گذاشت.

امیرزاده ادامه داد: در جلسه شورای سیاستگذاری بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علاوه بر بررسی برنامه‌های پیشنهاد شده از سوی سایر معاونت‌ها همچنین مقرر شد پیشنهادهای جدید در حوزه فعالیت‌های جنبی، یک هفته قبل از برپایی نمایشگاه کتاب تهران بررسی و در صورت داشتن قابلیت اجرا، مقدمات عملیاتی شدن آن‌ها فراهم شود.

این مقام مسوول اظهار کرد: امسال شاهد برپایی نمایشگاه کتاب متفاوتی در تهران چه از لحاظ کمی و چه از نظر کیفی خواهیم بود، چرا که تاکنون در حوزه اجرا موفقیت‌های خوبی حاصل شده که نتیجه تعامل مستمر کمیته‌ها و مدیریت نمایشگاه کتاب تهران است.

وی افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نه تنها از ارایه امکانات و خدمات رفاهی، آموزشی و ... کاسته نخواهد شد بلکه با آسیب‌شناسی عالمانه‌ای که صورت گرفته نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت نمایشگاه کتاب تهران اقدام شده است.

معاون علمی – فرهنگی بیست‌وششمین نمایشگاه کتاب تهران با اشاره به فعالیت کمیته تحقیق و توسعه نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این کمیته فعالیت‌های مربوط به نظرسنجی از دست‌اندرکاران نمایشگاه کتاب تهران، عموم مردم، ناشران و نویسندگان و همچنین فعالیت‌های مربوط به تحقق دغدغه‌ها و منویات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب در حال انجام است.

امیرزاده در پایان با بیان این‌که نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاهی مردم‌محور است، ادامه داد: امیدوارم با تمهیداتی که برای این دوره از نمایشگاه کتاب تهران اندیشیده شده است، شاهد حضور چشمگیر مردم باشیم.

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از یازدهم تا بیست‌ یکم اردیبهشت ماه سال 1392 میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها