دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
گلواژه‌های هدایت شکوفا شدند

بیست و یکمین کتاب از مجموعه «سخن آشنا» با عنوان گلواژه‌های هدایت به قلم ن. غلامی(ناهید رقابی غلامی) از سوی نشر نباء منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب می‌کوشد به هفت پرسش درباره امامت پاسخ دهد. 

بخش نخست این نوشتار به پرسش‌ درباره خلافت امامان اثنی‌عشر پاسخ می‌دهد و در آن سخن از سرگذشت خلافت هارون(ع) و سرگذشت رسولان انطاکیه به میان می‌آید.

بخش دوم این نوشتار به پرسش در حوزه امامت و همچنین بخش سوم به پرسش درباره ولایت امیرالمومنین(ع) در حدیث غدیر و مباحثی در حوزه مغلطه در فهم روایت و سخنان صادق‌ترین صحابی توجه دارد.

پرداختن به موضوع محبت شیعیان نسبت به اهل بیت(ع) پرسشی است که در بخش چهارم کتاب «گلواژه‌های هدایت» مطرح می‌شود. اهل بیت(ع) و عصمت در حدیث کسا، آیا هیچ سنی به اهل بیت ناسزا نمی‌گوید؟ و امام حسن(ع) و محبت شیعیان، محورهای پرسش بخش‌های پنجم، ششم و هفتم به شمار می‌آیند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «از جمله مسایل مورد اختلاف بین شیعه و سنی، افراد مشمول اصطلاح اهل بیت(ع) است. در بسیاری موارد، اهل سنت تمامی خاندان رسول گرامی اسلام(ص) را از اهل بیت(ع) می‌دانند، در حالی که شیعه طبق فرمایشات معصومین(ع) تعریف خاصی برای این عبارت قایل است. پرسش‌گر با برداشت ناقص خود از منابع ناکافی، قصد داشته است اعتقاد شیعه را خدشه‌دار کند. این مقاله نشان می‌دهد اهل بیت(ع) حتی در منابع اهل سنت نیز مشمول همان اشخاصی هستند که شیعه به آن معتقد است.»

نخستین چاپ کتاب «گلواژه‌های هدایت» با شمارگان یک هزار نسخه، در 100 صفحه و به بهای 25 هزار ريال به تازگی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط