سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
گفت‌وگوی معلم و فیلسوف در قاب کتاب

کتاب «معلم و فیلسوف» شامل گفت‌وگوهای فرضی در باب فلسفه تعلیم و تربیت است که از سوی انتشارات علمی و فرهنگی نخسین چاپ خود را تجربه می‌کند./

دکتر خسرو باقری، مدرس فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، از انتشار کتاب خود با عنوان گفت‌وگوی معلم و فیلسوف خبر داد و گفت: این کتاب در واقع، گفت‌وگویی فرضی است که می‌خواهد ابعاد فلسفی پدیده تعلیم و تربیت مانند تدریس و ارزشیابی را برای معلم بیان کند.

دکتر باقری با بیان این‌که تعلیم و تربیت اساسا ابعاد فلسفی مختلفی دارد،‌ اظهار کرد: به این مفهوم که اپیستمولوژی(تحقيق در ماهيت شناخت یا شناخت‌شناسی) فلسفی در تدریس معلم و استاد همواره اثرگذار است. که این موضوع در کتاب گفت‌وگوی معلم و فیلسوف نیز بیان شده است.

وی ادامه داد: در سیر مطالب و گفت‌وگوی فرضی معلم این کتاب، لایه‌های متعدد فلسفی در حوزه تعلیم و تربیت تشریح و جنبه‌های آموزش و یادگیری که به‌طور اجتناب‌ناپذیری با فلسفه ارتباط دارند، بیان شده‌اند.

کتاب گفت‌وگوی معلم و فیلسوف ‌با شمارگان دو هزار نسخه، در 114 صفحه و به قیمت 40 هزار ریال به‌تازگی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط