شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
تبلور خطبه‌ غدیر رسول خدا(ص) در عهد آسمانی

مرکز نشر هاجر کتاب «عهد آسمانی» را که شامل خطبه حضرت محمد(ص) در غدیر خم است، به مرحله انتشار رساند. این کتاب به همت موسسه فرهنگی هنری عاشورا تنظیم شده و شامل اسناد خطبه غدیر به روایت اهل تسنن و تشیع و متن خطبه است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این خطبه نخست پیامبر اعظم(ص) به سپاس خدا و حمد او و سپس به بیان ابلاغ پیام الهی و  جایگاه امام علی(ع) نزد رسول خدا(ص) و حضرت حق می‌پردازند. 

در بخشی از کتاب عهد آسمانی نوشته شده است: «سپاس خدایی را که در یکتایی‌اش بلند مرتبه و در عین یگانگی به همه موجودات نزدیک است و در سلطنتش شکوهمند و در عزت و ارجمندی‌اش عظیم است. او باطن‌ها را می‌داند و از ضمیرها آگاه است. او به من خبر داده که اگر آنچه را که بر من نازل فرموده ابلاغ نکنم، رسالتش را بجای نیاورده‌ام و خود او که مبارک و بلند مرتبه است نگهداری مرا تضمین نموده و اوست خداوند کریم که کفایت می‌کند.» 

بخش‌های دیگر این کتاب به مباحثی مانند ابلاغ فرمان جانشینی امام علی(ع) از سوی رسول خدا(ص)، نگرانی پیامبر(ص) از کارشکنی منافقان، تلاوت آیه و صدور فرمان پیروی، منزلت الهی و فضائل امیرالمومنین(ع)، هر که من مولای اویم این علی مولای اوست، غدیر؛ روز اکمال دین، فضایل امام(ع)، پس از من پیشوایان گمراهی آشکار می‌شوند، سرانجام تکذیب‌کنندگان، حضرت مهدی (عج) در بیان نبوی و دعوت به بیعت اختصاص دارد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «خداوندا! تو بر من وحی کردی که امامت پس از من برای علی ولی توست. اکنون این را بیان داشتم و او را نصب کردم و تو بدین وسیله دین بندگانت را کامل نمودی... ای مردم! کسانی که امامت او و جانشینان او را نپذیرند، همان که از نسل من هستند، تا روز قیامت و حضور در پیشگاه خداوند، اعمالشان از بین رفته و در آتش جاودنند. ای مردم! این علی کسی است که بیش از شما مرا یاری نموده و بیش از شما بر من حق دارد و به من از شما نزدیک‌تر است و برایم از همه شما عزیزتر است... ای مردم! ابلیس آدم را به خاطر حسد از بهشت بیرون کرد پس با علی حسد نورزید و رشک نبرید که اعمالتان تباه و قدم‌هایتان خواهد لرزید. ای مردم آن نوری که خدا نازل کرده در وجود من سپس در وجود علی است و بعد در نسل او تا قائم مهدی. من این را به صورت امام و وراثت در نسل خود قرار دادم و ابلاغ آنچه بدان مامور شده بودم را به انجام رساندم. پس باید حاضران به غائبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت این پیام را ابلاغ کنند. به زودی این را به صورت سلطنت درخواهند آورد و غصب خواهند کرد. ای مردم! چیزی را بگویید که خدا به خاطر آن سخن از شما خشنود می‌گردد و اگر شما و تمامی اهل زمین کافر گردید به خدا هیچ ضرری نمی‌رسد. خداوندا! مومنان را بیامرز و بر کافران خشم گیر و الحمدلله رب العالمین.»

نخستین چاپ کتاب «عهد آسمانی» با شمارگان 55 هزار نسخه و در 204 صفحه به مناسبت عید سعید غدیر از سوی مرکز نشر هاجر، وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران وارد بازار نشر می‌شود. قیمت نهایی این کتاب هنوز تعیین نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط