دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۳
میراث تشیع و ایران در نيويورک

کتاب «میراث تشیع و ایران» از سوی انتشارات آمریکایی GSP و رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران در نیویورک منتشر شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، اين كتاب مشتمل بر 12 مقاله از صاحب‌نظران و مولفان شیعی و غیرشیعی است و در سایت آمازون نیز در دسترس قرار دارد. 

هدف اصلی کتاب میراث تشیع و ایران، پرداختن به استعدادها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فکری، نظری و عملی تشیع در پی‌ریزی نظام‌های سیاسی فرهنگی است. این کتاب به نوعی پاسخ به سوالات انبوه دانشجویان و اهل قلم امریکایی درباره ماهیت سیاسی و فرهنگی تشیع است.

رهیافت اصلی این اثر، معرفی نظام و الگوی گفتمان شیعه متبلور در نظام جمهوری اسلامی ایران است. اگر چه در بخشی از کتاب به سنت‌ها و میراث تمدنی شیعه در طول تاریخ اشاره می‌شود اما هسته اصلی کتاب ارایه الگوی مترقی شیعه در در دنیای معاصر و کنونی است.

در این کتاب، مقالات متعددی از نویسندگان و پژوهشگرانی مانند «محمود ایوب»  استاد دانشگاه تمپل، «لیاقت تکیم» استاد دانشگاه مک مستر کانادا، «حبیبه رحیم» استاد دانشگاه سنت جونز نیویورک، «محمدباقر خرمشاد» رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و «داگلاس هاستتر» رییس کلیسا و دفتر منونایت نیویورک ارایه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط