سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
فروش یک میلیارد تومان کتاب در نمایشگاه استانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان این‌که پانزدهمین نمایشگاه استانی کتاب با استقبال خوبی روبه‌رو شده است، گفت: با توجه به استقبال بی‌نظیر سیستانی‌ها پیش‌بینی می‌شود یک میلیارد تومان کتاب در این نمایشگاه به فروش ‌برسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس دانشی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: پانزدهمین نمایشگاه استانی کتاب با استقبال مطلوبی از سوی ناشران سراسر کشور و مخاطبان کتاب مواجه شد و ما به دلیل محدودیت مکانی که در محل دایمی نمایشگاه‌های استان داریم نتوانستیم پیشنهاد همه ناشران کشور را بپذیریم.

وی با بیان این‌که نمایشگاه استانی کتاب بزرگترین رویداد فرهنگی استان سیستان و بلوچستان است و همگان در پایان هر سال منتظر اجرای این رویدادند، ادامه داد: اجرای این رویداد بزرگ در میان سیستانی‌ها نهادینه‌ شده است و بدون اغراق نمایشگاه استانی کتاب از نخستین‌ روز آن با استقبال پر شور مردم روبه‌رو شده، این در حالی است که سایر نمایشگاه‌های استانی تنها در روزهای پایانی با استقبال روبه‌رو می‌شوند.

این مقام مسوول گفت: بخشی از استقبال از این نمایشگاه پرشور، مرهون تبلیغات و اطلاع‌رسانی در سطح شهر در قالب تابلوهای تبلیغاتی، انتشار اخبار در مطبوعات و جراید مکتوب و شبکه استانی است.

برنامه‌های جانبی نمایشگاه استانی کتاب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان درباره برنامه‌های جانبی این نمایشگاه کتاب اظهار کرد: کوشیدیم در کنار این رویداد بزرگ فرهنگی، نشست‌های تخصصی پیرامون کتاب و کتابخوانی و عفاف و حجاب در سالن اصلی نمایشگاه برگزار کنیم.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه از کتاب «نگین شرق ایران» رونمایی کردیم. محتوای این کتاب دربرگیرنده آثار هنرمندان و عکاسان استان سیستان و بلوچستان است. برپایی ایستگاه‌های کتاب و نقاشی ویژه کودکان و نوجوان از دیگر برنامه‌های جانبی نمایشگاه استانی کتاب به شمار می‌آید.

فروش 250 میلیونی بن‌های خرید کتاب
حجت‌الاسلام والمسلمین دانشی با اشاره به گزارش بانک صادرات مستقر در پانزدهمین نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان گفت: در نخستین روز اجرای این نمایشگاه 250 میلیون تومان بن‌ الکترونیکی خرید کتاب به فروش رفته است. پیش‌بینی می‌شود تا روز پایانی این نمایشگاه یک میلیارد تومان کتاب در قالب بن‌های خرید کتاب و فروش آزاد، فروخته شود.

پانزدهمین نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان از شنبه(26 بهمن‌ماه) تا جمعه (دوم اسفندماه) در محل دایمی نمایشگاه‌های زاهدان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برپاست./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها