شنبه ۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
امیدواریم شاهد مشکلات سابق مصلا نباشیم

بسیاری از ناشران معتقدند اصولا نقطه‌یابی و مکان‌یابی شهر آفتاب از ابتدا اشکال داشت و این مکان از نقطه نظر ترافیکی نیز به هیچ وجه مناسب جمعیت مخاطب نمایشگاه کتاب تهران نبود اما از نظر فرهاد تیمورزاده، مصلای تهران نیز نمی‌تواند کاملا انتظارات ناشران را محقق کند.

فرهاد تیمورزاده در گفت و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درمورد برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در مصلی گفت: تغییر مکان نمایشگاه کتاب از شهر آفتاب تصمیم آگاهانه‌ای بود اما انتقال آن به مصلا تهران خیلی نمی‌تواند مناسب باشد. تصمیم بازگشت نمایشگاه به مصلا، به نوعی بی اعتنایی و چشم پوشی بر مزایای منحصربه‌فرد محیطی مکان دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران واقع در بزرگراه چمران محسوب می‌شود.
 
وی افزود: از نظر من هم شهر آفتاب و هم مصلای تهران مکان مناسبی برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیست. متاسفانه برخی ناشران در سال‌ آخر برگزاری نمایشگاه کتاب (نمایشگاه 28) در مصلی شاهد رفتارهای خارج از چهارچوبی بودند که امیدواریم روزی برسد که اعضای این صنف زحمت‌کش بتوانند با آرامش و احساس تکریم بیشتری درنمایشگاه کتاب شرکت کنند.
 
به گفته تیمورزاده، ناشران مطمئن نیستند که بتواند فضای کافی را در مصلا داشته باشند و امیدوارند شاهد مشکلات سابق نباشند.
 
وی گفت: هر ساله بسیاری از ناشران یادآوری می‌کنند که بهترین مکان برای برگزاری نمایشگاه کتاب، محل دائمی نمایشگاه های بین‌المللی تهران است. آن‌ها معتقدند اصولا نقطه‌یابی و مکان‌یابی شهر آفتاب از ابتدا اشکال داشت و این مکان از نقطه نظر ترافیکی نیز به هیچ وجه مناسب جمعیت مخاطب نمایشگاه کتاب تهران نبود.
 
مدیر مسئول انتشارات تیمورزاده یادآور شد: در مورد مصلا هم باید گفت که معماری فضاهای مصلا برای کارکرد عبادی – مذهبی طراحی شده است و برای برگزاری نمایشگاه چندان مناسب نیست.
 
تیمورزاده گفت: چرا تصمیم‌گیرندگان بعد از شهر آفتاب فقط به گزینه مصلا فکر کرده‌اند، مناسب نبودن شهر آفتاب دلیل مناسبی برای انتخاب مصلا نبود.
 
مدیرمسئول انتشارات تیمورزاده خاطر نشان کرد: تنها نقطه مثبت این تصمیم‌گیری فقط خود تصمیم‌گیری است یعنی پایان بخشی به تعلیق و اتخاذ یک تصمیم ولو غلط و پایان بلاتکلیفی و آغاز برنامه‌ریزی است.
 
وی افزود: گرچه باید تاکید کنم این تصمیم‌گیری با بی‌اعتنایی نسبت به بسیاری از اصحاب نشر و جنبه‌های روان‌شناختی عموم مخاطبان کتاب صورت گرفته است و مردم در مصلا راحت نیستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها