دوشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲
اهدای 12 هزار جلد کتاب به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران

رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران با اشاره به اهدای 12 هزار جلد کتاب به این کتابخانه گفت: با کمک و مساعدت موسسه خانه کتاب، 10 هزار جلد کتاب و به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، 2 هزار جلد کتاب به منبع و مخزن کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تامین منابع علمی دانشگاه تهران افزوده شد.

رسول جعفریان؛ رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اعلام خبر اهدا کتاب از سوی خانه کتاب گفت: در ‌دو-سه ماه گذشته جلسه مشترکی در زمینه افزایش مشارکت‌ها و همکاری‌ها با مدیرعامل موسسه خانه کتاب داشتیم و تصمیم بر این بود که به کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در زمینه کتاب و مسائل دیگر کمک شود.
 
وی افزود: خوشبختانه در این مدت شاهد وفای به عهد موسسه خانه کتاب بوده‌ایم و تاکنون طی دو مرحله، دو مجموعه کتاب بسیار خوب و جدید به کتابخانه دانشگاه تهران اهدا شده که شامل حدود 10 هزار جلد از چاپ‌های سال‌های 95 و 96 بوده است.
 
جعفریان با اشاره به ارسال 2 هزار جلد کتاب از سوی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز گفت: همچنین امروز دو هزار جلد کتاب نیز به همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شامل  کتاب‌های خریداری شده از ناشران در سال گذشته دریافت کردیم که همگی جدید و به‌روز هستند.
 
 وی با بیان اینکه حدود 47 هزار دانشجو در دانشگاه تهران تحصیل می‌کنند که علی‌القاعده به دلیل داشتن کارت دانشجویی می‌توانند از کتابخانه مرکزی استفاده کنند، گفت: علاوه بر دانشجویان، استادان دانشگاه، کارمندان و تعدادی از پژوهشگران خارج از کتابخانه نیز از خدمات کتابخانه استفاده می‌کنند؛ به‌طوری که کتابخانه روزانه حدود 1000 تا 1500 مراجعه‌کننده دارد و سالانه حدود 18 تا 20 هزار جلد کتاب امانت داده می‌شود. بخش قابل توجهی از مراجعان ما دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هستند که مانند دانشجویان دانشگاه تهران، از امکانات کتابخانه استفاده می‌کنند.
 
 رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران هچنین با اشاره به محدودیت‌های منابع و بودجه این کتابخانه گفت: متاسفانه بودجه این کتابخانه بسیار محدود است و از سوی دیگر سیل زیادی از دانشجویان این دانشگاه و دانشگاه‌های دیگر روزانه به این کتابخانه می‌آیند اما به دلیل نقص منابع نوعی ناامیدی برای یافتن کتاب‌های جدید در میان اعضای این کتابخانه وجود داشت که امیدواریم با این گونه حمایت‌ها به‌تدریج رفع شود.
 
جعفریان یادآور شد:‌ کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران مجموعه جامعی است که دانشجو در رشته‌های مختلف در آن عضویت دارند و به دنبال آثار و کتاب‌های جدید هستند. در این میان ضمن اینکه امیدواریم همکاری با موسسه خانه کتاب ادامه داشته باشد، چشم‌انتظار کمک‌های کتابی از سوی نهادها و سازمان‌های مختلف دیگر نیز هستیم.
 
 
وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از نظر به‌روزرسانی تجهیزات نیز مشکل دارد، توضیح داد: این مجموعه از اسکنرهای خوب و حتی متوسط هم بهره‌مند نیست و در حالی که بسیاری از کتاب‌ها باید دیجیتالی شود ولی به دلیل نبود بودجه نمی‌توانیم اقدامی در این زمینه داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها