شنبه ۲ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۰۹
مالیه اسلامی، راهنمای بازارهای بحران‌زده جهان

اواسط هفته گذشته کتاب جدیدی با عنوان «مالیه اسلامی؛ راهنمایی برای بازرگانی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی» منتشر شد که هدف آن آشنا کردن سرمایه‌گذاران بین‌المللی و کارشناسان امور مالی با بخش مالی اسلامی است که تجربه ای رو به رشد است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ( ایبنا)، به نقل از مارکت واچ، مطالب مندرج در این کتاب که توسط موسسه بانکداری و بیمه اسلامی لندن منتشر شده، بيانگر اين ادعاست كه با شکست بازارهای دنیا، ابزارهای مالی اسلامی مبتنی بر دارایی‌های طبقات پایین، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

در این کتاب نوشته شده : در شرایطی که اقتصاد جهانی همچنان نا مطمئن باقی مانده، بازارهای مالی اسلامی اندک اندک به طور میانگین، سالانه حدود 10 تا 15 درصد رشد را تجربه می‌کنند و برآوردها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود 800 میلیارد دلار ثروت دارند.

کتاب مالیه اسلامی که با مشارکت کارشناسان پیشرو موسسه بانکداری و بیمه اسلامی، بانک اسلامی انگلیس، بانک دولتی پاکستان و چند نهاد اقتصادی اسلامی دیگر نوشته شده، توصیه‌هایی کاربردی و به‌روز برای سرمایه‌گزاران فرآهم آورده و به آنها کمک می‌کند اصول و نحوه عمل بانکداری اسلامی و امور مالی مبتنی بر شریعت را درک کنند.

این کتاب با برجسته‌سازی پیشینه مالیه اسلامی، به منابع مالی اسلامی از جمله وام، رهن، مالیه تجارت، بانکداری مبتنی بر سرمایه‌گذاری و … اشاره می‌کند و منبعی مهم برای سازمان‌هایی است که وارد توسعه بازرگانی، مدیریت دارایی‌ها، بانکداری و عملیات مالی در چاچوب اسلام اند.

دکتر «محمد قیوم» دبیرکل موسسه بانکداری و بیمه اسلامی معتقد است: در سال‌های آینده پیش‌بینی می‌شود بانکداری اسلامی رشد سریعی داشته باشد و ثروت‌های مسلمانان نیز از عملیات‌های بانکی معمول (غیر اسلامی) تغییر جهت دهند. این کتاب به فهم این‌که چگونه اصول مالی و سرمایه‌گزاری اسلامی در دوره مدرن به اجرا در می‌آیند، کمک مي‌كند و از این لحاظ اثری ارزشمند است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط