جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
جمعیت و فرزندآوری از منظر شریعت چگونه است؟

کتاب «من قاتل نیستم: جمعیت و فرزندآوری از منظر شریعت» تالیف صالح قاسمی از سوی نشر خیزش نو منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «من قاتل نیستم» پنجمین مجلد از مجموعه پژوهشی جنگ جهانی جمعیت اثر صالح قاسمی با موضوع بررسی جمعیت و فرزندآوری از منظر شریعت است.

کتاب من قاتل نیستم: جمعیت و فرزندآوری از منظر شریعت پنجمین مجلد از مجموعه پژوهشی جنگ جهانی جمعیت اثر صالح قاسمی است. در این جلد با مرور بر آیات و روایات مرتبط و اصل مطلوبیت تکثیر نسل از منظر شریعت مترقی اسلام و از دیدگاه حکم اولی و ثانوی اثبات شده است.

کتاب من قاتل نیستم: جمعیت و فرزندآوری از منظر شریعت در چهار فصل تدوین شده که نگارنده در فصل نخست به تکثیر نسل از منظر آیات قرآن کریم پرداخته و در فصل دوم کتاب نیز تکثیر نسل را از منظر روایات مورد بازخوانی قرار داده است. صالح قاسمی در فصل سوم این اثر، سیره عملی معصومین و علماء را مرور نموده و در فصل پایانی احکام فقهی فرزندآوری را مورد بررسی قرار داده است.

کشف دیدگاه اسلام در باب مدیریت جمعیت می‌تواند بسیاری از ابهامات در جواز یا عدم جواز سیاست‌های جمعیتی و همچنین درستی یا نادرستی قوانین سابق و موجود در مدیریت جمعیت را روشن نماید، لذا در بررسی ابعاد مقوله جمعیت، فهم نظر شارع مقدس بسیار مهم و تعیین کننده است.

قرآن کریم، روایات و سیره عملی حضرات معصومین (ع) اصلی‌ترین منابع کشف نظر شارع مقدس درباره مدیریت جمعیت و تکثیر یا تحدید نسل است که با مرور آیات کریمه قرآن و فرموده‌های معصومین (ع) چند محور در اثبات مطلوبیت ذاتی تکثیر نسل استنباط می‌شود که برآیند همه این مبانی، اثبات کننده دیدگاه صریح و قاطع شریعت در تأیید سیاست تکثیر نسل خواهد بود.

کتاب «من قاتل نیستم: جمعیت و فرزندآوری از منظر شریعت» تالیف صالح قاسمی در 148 صفحه و قیمت 7500 تومان از سوی نشر خیزش نو منتشر شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها