دوشنبه ۲ دی ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۵
همسر «جنگ‌طلب» از نماد فدراليسم مي‌نويسد

همسر «دیک چنی» معاون جرج بوش درصدد است پس از ترک واشنگتن، کتابی در مورد جیمز مدیسون، چهارمین رئیس جمهور آمریکا كه او را سیاستمداری «استوار و کم‌حرف» مي داند، بنویسد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از آسوشیتدپرس، «لین چنی» همسر «دیک چنی» معروف به جنگ‌طلب، قصد دارد پس از ترک کاخ سفید، کتاب « یافتن نابغه: زندگینامه‌ای از جیمز مدیسون» را منتشر کند، شخصی که به گفته او، یک سیاستمدار استوار و کم حرف بود.

چنی می‌گوید: فکر می‌کنم مدیسون یک نابغه امنیتی و سیاسی و یک مجموعه بی‌نظیر و کم‌یاب است. 

چنی گفته‌است علاقه او به اين مبحث به سال‌ها قبل برمی‌گردد و می‌گوید: علاقه من به اندیشه او محدود نیست. زندگی او، ازدواجش و رهبریش در جنگ 1812 زمانی که بریتانیا کاخ سفید را آتش زد، از دلایل علاقه من به اوست.

چنی که علاقه زیادی به مدیسون دارد، حتی حامی مالی«جایزه سالانه کتاب مدیسون» نیز است. این جایزه به کسانی تعلق می‌گیرد که درباره تاریخ می‌نویسند.

لین چنی در پاسخ به این سؤال که آیا به انتشار خاطرات خود نيز می‌اندیشد، اظهار مي‌دارد: ممکن است گاهی به این موضوع فکر کنم اما در حال حاضر خوشحال می‌شوم تمام فکر خود را متمرکز مدیسون کنم. 

او اضافه کرد که قصد دارد به همراه همسرش پس از ترک واشنگتن، به «ویوکینگ» بروند، جایی که می‌تواند در باره کتاب مدیسون تحقیق کند.

اگرچه اغلب کتاب‌های چنی را انتشارات سیمون و شوستر منتشر می‌کنند، اما چنی برای انتشار این کتاب با انتشارات «ویکینگ» به توافق رسیده است.

جیمز مدیسون، چهارمین رئیس جمهور آمریکا که بین سال‌های 1809 تا 1817 قدرت را در دست داشت، به عنوان نماد فدرالیسم اين كشور شناخته می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط