شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کتاب «فهم‌ اجتماعی و اقتصادی زنان شاغل از باروری و فرزندآوری» منتشر شد

کتاب «فهم‌ اجتماعی و اقتصادی زنان شاغل از باروری و فرزندآوری» براساس ضرورت  افزایش جمعیت جوان و فعال، به تألیف «فاضل محمدی» به گیشه کتاب رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در اردبیل، «فاضل محمدی»، مؤلف کتاب «فهم‌ اجتماعی و اقتصادی زنان شاغل از باروری و فرزندآوری»، عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی و جامعه‌شناسی دانشگاه پیام نور است که این اثر را با توجه به اهمیت و ضرورت افزایش جمعیت جوان و فعال، تجدید توان و جایگزینی نسلی و جلوگیری از پیری، فرتوتی و فرسودگی جمعیت برای تأثیرگذاری در رشد توسعه و بالندگی کشور، پیشتر در قالب طرح پژوهشی، تحقیقاتی و مطالعاتی برای سازمان ثبت احوال انجام داده بود و اکنون یافته‌های علمی آن را در قالب کتاب به چاپ رسانده است.
 
 پشت جلد این کتاب آمده است: نیروی انسانی یا جمعیت هر کشور از عوامل بالقوه و بالفعل توسعه و پیشرفت آن محسوب می شود که نتیجه آن می‌تواند موجب اقتدار در صحنه‌ها و عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی شود. این امر محقق نمی‌شود مگر با برنامه‌ریزی‌های علمی دقیق و آینده‌نگر برای جوان‌سازی جمعیت و جلوگیری از فرسودگی آن، آموزش و تعلیم نیروی انسانی که نیازمند توانایی در بازسازی و حفظ حیات خود است که در اصطلاح جمعیت‌شناسانه به آن «تجدید نسل» می گویند؛ برای حفظ توان تجدید نسل هر جمعیت، هر زن به طور متوسط باید 2/31 فرزند به دنیا بیاورد.
 
«فهم اجتماعی و اقتصاد باروری با رویکرد فرزندآوری نزد زنان شاغل» با ویراستاری علمی دکتر اصغر نعمتی، مدرس دانشگاه در حوزه رسانه و مشاوره تخصصی ربابه محمدی ارشد حقوق و مشاور خانواده، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰هزار تومان، از سوی انتشارات «روز هشتم» بر گیشه کتاب قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها