چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
رونمایی از کتاب 100 پرتره هنرمندان کردستان

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان از رونمایی کتاب 100 پرتره هنرمندان کردستان خبر داد و گفت: این کتاب شنبه 9 اردیبهشت به مناسبت هفته سنه (سنندج) در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، امین مرادی چهارشنبه  در جمع اصحاب رسانه استان با گرامیداشت روز نامگذاری شده به نام روز سنه اظهار کرد: روز سنه (سنندج) به تاریخ 6 اردیبهشت با پیگیری و تلاش شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج از سال 1397 در شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه این روز فرصت مناسبی برای معرفی پتانسیل‌ها و ویژگی‌های غنی فرهنگی و هنری سنندج است، افزود: سنندج از دیرباز به عنوان مهد علم و دانش نقش بسزایی در اعتلای فرهنگ و هنر ایران عزیز داشته است و بزرگان و دانشمندان بزرگی که در این شهر تاریخی زیست کرده اند و نشان و افتخاری بر افتخارات کردستان افزوده‌اند.
 
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان ادامه داد: برهمین مبنا حوزه هنری استان کردستان از سال ها پیش با توجه به این پتانسیل غنی در بخش فرهنگ و هنر اقدامات ارزنده ای را به انجام رسانده که حاصل آن در ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی و معرفی ظرفیت های دیگر این شهر بسیار مؤثر واقع شد.
مرادی در ادامه به حضور تاریخی شورای‌عالی خانه موسیقی و بزرگان موسیقی ایران زمین به کردستان هم اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در تاریخ ایران اساتید بزرگ موسیقی استاد فرهاد فخرالدینی، حسن ریاحی، محمد سریر، هوشنگ کامکار، داریوش پیرنیاکان، محمد میرزمانی، حمید رضا اردلان، حمید رضا نوربخش سه روز مهمان حوزه هنری کردستان بودند و از نزدیک با پتانسیل و استعدادهای غنی موسیقی این دیار آشنا شدند و مهر تأییدی بر هنر و فرهنگ پویا و با استعداد این دیار زدند.

وی در خصوص آثار تولید محتوایی حوزه هنری کردستان نیز گفت: با بهره‌مندی از همین پتانسیل غنی گام‌های بسیار مهمی توسط حوزه هنری در زمینه معرفی شهر «سنه» برداشته شده است که از آن جمله می توان به تولید کتاب دوجلدی «دف و دف نوازی» اثر فرزاد عندلیبی، کتاب «پرواز» قطعاتی برای کمانچه اثر راشد بابا شهابی، کتاب «موسیقی در کردستان» تألیف محمد میرزایی از سری کتاب های دانشنامه فرهنگ، هنر و تمدن کردستان نام برد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اضافه کرد: امسال نیز در پاسداشت روز سنه، چهارشنبه 6 اردیبهشت پردیس سینمایی بهمن سنندج به صورت نیم بهاء ارایه خدمات می‌کند و گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج نیز میزبان آثار عکاسان با محوریت سنه است.

مرادی از رونمایی کتاب 100 پرتره هنرمندان کردستان خبر داد و گفت: این کتاب تالیف لقمان رحیمی از هنرمندان بوکانی است که 40 پرتره آن به هنرمندان سنندجی اختصاص دارد و ساعت 16 تا 18 روز شنبه 9 اردیبهشت به مناسبت هفته سنه (سنندج) در سالن شماره 2 پردیس سینمایی بهمن سنندج رونمایی می شود.

وی یادآوری کرد: آیین رونمایی از کتاب 100 پرتره هنرمندان کردستان با حضور نویسنده کتاب، دکتر قطب الدین صادقی، دکتر فردین صادق ایوبی، استاد مرادسلیمی و هنرمند افشین فتاحی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها