دوشنبه ۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
ارنست همینگوی 2023 شناسایی شد!

اگرچه از نظر ادبی، کمتر کسی شبیه ارنست همینگوی بود، اما به نظر می‌رسد داشتن شباهت ظاهری به این رمان‌نویس مشهور، کار ساده‌تری باشد. بیش از 100 مرد از سراسر آمریکا که فکر می‌کنند به بهترین شکل، خود را شبیه خالق «وداع با اسلحه» کرده‌اند، در روزهای گذشته و در جشنواره‌ای با عنوان روزهای همینگوی، در خانه‌ای که این نویسنده در دهه 1930 در کی‌وست فلوریدا در آن اقامت داشت، گرد هم آمدند تا در رقابتی سالانه با موضوع مشابهت ظاهری با همینگوی شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از یو اس ای تودی، چالش شباهت به همینگوی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های جشنواره سالانه روزهای همینگوی است که با هدف تجلیل از این نویسنده برنده جایزه نوبل که رمان‌ها و داستان‌های کوتاهش، تاثیر زیادی بر ادبیات قرن بیستم آمریکا داشته، برگزار می‌شود.

مکان برگزاری این جشنواره، به طور معناداری انتخاب شده است و خانه محل اقامت همینگوی در خیابان وایتهد در کی‌وست، بین سال‌های 1931 تا 1939 بوده که اکنون تبدیل به موزه شده است.

همینگوی در طول سال‌های سکونت در کی وست، برخی از برجسته‌ترین آثارش را خلق کرد، از جمله رمان «زنگ‌ها برای چه کسی به صدا درمی‌آید» که آن را بر اساس فعالیت‌های روزنامه‌نگارانه‌اش در جنگ داخلی اسپانیا نوشت. او همچنین تحت تاثیر کی‌وست در دوران رکود، رمان «داشتن و نداشتن» را نوشت.

جشنواره روزهای همینگوی شامل رویدادهای مختلفی از جمله کتاب و شعرخوانی، بزرگداشت صد و بیست و چهارمین سالگرد تولد همینگوی در 21 جولای، نمایشگاهی در موزه شامل یادگاری‌های کمیاب همینگوی و تورنمنت سه روزه مارلین برای یادآوری علاقه او به ماهیگیری در اعماق دریا بود. در این جشنواره همچنین کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان جمع‌آوری شد.

شرکت‌کنندگان در مسابقه شباهت به همینگوی، به نوبت در یک صحنه راه می‌روند و معمولا لباس‌های دریانوردی به تن دارند. امسال یک مرد 68 ساله، در یازدهمین تلاش خود و در رقابت با حدود 140 نفر دیگر، برنده این رقابت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها