شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۶
کتابخانه‌های عمومی گتوند به رشد 79 درصدی در طرح اهدای کتاب رسیدند

خوزستان- رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند گفت: با تلاش و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته، کتابخانه‌های عمومی گتوند در طرح «اهدای کتاب ، اهدای دانایی» توانستند نسبت به سال گذشته از رشد 79 درصدی برخوردار شوند.

ابوذر اکبری نیا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با بیان اینکه مردم شهرستان گتوند نگاه ویژه‌ای به حوزه کتاب و کتابخوانی دارند، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 606 نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد که نسبت به سال گذشته رشد 79 درصدی داشته است.

اکبری نیا با توضیح اینکه این تعداد کتاب پس از طی فرایند لازم و کسب استعلام و تأیید از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مخازن کتابخانه‌ها انتقال یافته ، بیان کرد: این کتاب‌ها که در موضوعات مختلفی اهدا شده است ، پس از گذراندن مراحل در دسترس عموم مردم قرار می‌گیرد.  

وی با توجه به اهمیت موضوع اهدای کتاب بیان کرد: اهدای کتاب از سوی مردم به کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک سنت حسنه، چند سالی است که درسطح شهرستان اجرا می‌شود و خوشبختانه مردم فرهنگ دوست شهرستان گتوند، از این طرح استقبال خوبی کردند. 

وی افزود: از این تعداد نسخه کتاب اهدا شده که با موضوعات مختلفی همچون: ادبیات ، روانشناسی ، فلسفه ، کمک درسی، مذهبی، تاریخی، کودک، پزشکی و علوم اجتماعی بوده‌اند، تعداد 247 نسخه توسط اعضای کتابخانه‌ها، 13 نسخه اهدایی مسئولان ادارات و نهادها و 346 نسخه نیز  از سوی ناشران به کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهدا شده است.

اکبری نیا ادامه داد: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک نهاد اجتماعی و تاثیرگذار ، ارتباط مستقیمی با بسیاری از بخش‌های جامعه دارند و عموم مردم می‌توانند با اهدای کتاب‌های خوانده شده و بدون استفاده خود به کتابخانه‌های عمومی ، زمینه را برای برخورداری دیگران از این کتاب‌ها فراهم کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی گتوند ضمن تقدیر از تلاش کتابداران کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گفت: نقش کتابداران در اطلاع‌رسانی و اجرای این موضوع بسیار پُررنگ بوده است و از همه علاقه‌مندان دعوت می‌شود که به طرح اهدای کتاب کتابخانه‌های عمومی بپیوندند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها