یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۳
مجموعه اشعار «بهاءالدين خرمشاهی» در نمايشگاه 22

«زنده‌ميری» و «آه و آينه» عنوان دو مجموعه شعر «بهاءالدين خرمشاهي» است كه در سال‌های ۸۶ و ۸۷ از سوی نشر «قطره» منتشر و تجديد چاپ شده‌اند. اين دو مجموعه اشعار در نمايشگاه كتاب امسال عرضه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، حافظ خرمشاهي، فرزند «بهاءالدين خرمشاهي» با بيان اين خبر گفت: دو مجموعه شعر سروده «بهاءالدين خرمشاهي» با عنوان‌هاي «زنده ميری» و «آه و آينه» كه توسط انتشارات «قطره» منتشر شده‌اند، به نمايشگاه كتاب امسال مي‌روند.
 
وي افزود: مجموعه «آه و آينه» در سال گذشته به چاپ دوم رسيد و «زنده ميري» در سال ۸۶ چند ماه پس از چاپ اول توسط نشر «قطره» به چاپ دوم رسيد.   

وي كه در ادامه از عرضه حدود ۲۵ جلد كتاب از استاد خرمشاهي در نمايشگاه كتاب تهران سخن گفت، اضافه كرد: كتاب‌هاي زيادي از پدرم كه به چاپ‌هاي متعدد رسيده‌اند، در نمايشگاه عرضه خواهند شد كه آثاري چون ترجمه قرآن، حافظ (قطع كوچك) قرآن و مثنوي(نشر قطره) و حافظ نامه(انتشارات علمي فرهنگي) كه به چاپ هجدهم رسيده است از جمله اين آثار است.

پیش از این خرمشاهی در گفت‌وگو با ایبنا، خبر از انتشار سه عنوان کتاب تازه و عرضه آنها در بیست و دومین نمایشگاه کتاب تهران داده بود با نام‌های: «بررسي ترجمه‌هاي امروزين قرآن كريم»، «از واژه تا فرهنگ» و «طنز و تراژدی». خبر مرتبط و توضیحات لازم درباره این سه کتاب در خبر پیوند در دسترس مخاطبان ایبناست. 

 بهاءالدين خرمشاهي متولد ۱۳۲۴ قزوين است. او فارغ‌التحصيل رشته ادبيات فارسي و علوم تربيتي و كارشناسي ارشد كتابداري است.

خرمشاهي بعد از فارغ‌التحصيل شدن بيش‌ترين همت خود را در زمينه قرآن پژوهي و حافظ پژوهي به كار گرفت.

قرآن‌پژوهي‌ها، حافظ‌نامه، تفسير و تفاسير جديد و.... از آثار منتشر شده او هستند. وي آثار متعددي در زمينه ترجمه نيز در كارنامه ادبي خود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط