شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۰۲
بررسي تاريخ و فرهنگ ايران در فصلنامه «فروزش»

فروزش، فصلنامه‌اي در زمينه‌ ايران‌پژوهي و ايران‌شناسي است و كوشش مي‌كند به هرآن‌چه که با چيستي و کيستي ايران و ايراني پيوند دارد، بپردازد. اين فصلنامه نوشتارهايي در زمينه تاريخ و فرهنگ ايران ارايه مي‌كند.\

دبير انجمن دوستداران ميراث فرهنگی افراز با بيان اين مطلب به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: اين فصلنامه فرهنگي در شناساندن ايران به آناني که آن را درست نمي‌شناسند، سهمي بر دوش گرفته و در اين راه به‌ياري ديدگاه‌هاي گوناگوني که هر کدام به‌شکلي دوست‌دار اين تاريخ و فرهنگ هستند، مي‌پردازد.

عليرضا افشاري خاطرنشان كرد: در «فروزش» تاريخ و فرهنگ ايران از زاويه‌هاي مختلف كاوش مي‌شود، کاوش‌هايي که گاه ممکن است براي آناني هم که شناختي از اين تاريخ و فرهنگ دارند، تازگي داشته‌ باشد.

سردبير فصلنامه فروزش يادآور شد: فروزش بخش‌هايي درباره‌ يادگارهاي فرهنگي و طبيعي ايران، ايرانگردي، ادبيات و جهان ايراني دارد و بنيادهاي هويت ملي ايران را بررسي مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: اين فصلنامه مي‌کوشد تا آگاهي‌هاي ايران‌شناسي و تاريخ و فرهنگ ايران را به ميان همه‌ ايرانيان با هر باوري ببرد و بار ديگر اهميت انديشيدن به ايران را به آنان يادآور شود.

در اين شماره نوشتارهاي چون «رمز مداومت تاريخي ايران» از دکتر محمدعلي اسلامي ندوشن، «پرونده اروند رود و پيشينه اختلاف‌ها در مرزهاي غربي ايران» اثر دکتر داوود هرميداس باوند، «حقوق ايران در درياي مازندران» به قلم دکتر هوشنگ طالع به چشم مي‌خورد.

«فروزش» در بردارنده‌ هفت بخش با نام‌هاي «تاريخ ‌و ‌فرهنگ»، «ايرانشهر»، «جهان ايراني»، «ادبيات»، «ايرانگردي»، «يادگارهاي فرهنگي و طبيعي» و «چكامه» است كه در هر يك از اين هفت بخش نيز، مطالبي درباره موضوع‌هاي مختلف، گنجانده شده است.

فصلنامه «فروزش» به سردبيري عليرضا افشاري، با رويكردي سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي با بهاي 2 هزار تومان در دسترس ايران‌شناسان و پژوهشگران تاريخ و تمدن ايران قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط