یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت کتابخانه

ایلام–در دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، درخصوص توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت کتابخانه، بحث و گفت‌وگو شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، با هدف رایزنی پیرامون توسعه و بسط احکام جایگزین حبس با محوریت و ماهیت خدمات اجتماع محور و عام‌المنفعه، سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اسماعیل قمری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، ارتباط با ناهنجاری‌های اجتماعی، نقش توسعه فرهنگی در کاهش آسیب‌ها و اهمیت مطالعه مفید در ارتقای اخلاق و امنیت، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سمیه حیدری، ضمن اشاره به رابطه کتابخوانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: یکی از راه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی، ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه به‌ویژه در مناطق محروم و کم‌برخوردار است، کتابخانه‌ها به عنوان مجموعه‌ای متشکل از خدمات فرهنگی و اجتماعی و آموزشی متنوع، پذیرای عموم مخاطبان از هر سن و هر رده تحصیلی و سطح اجتماعی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اهداف و اولویت‌های کتابخانه‌های عمومی، به موقعیت کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: ارتقای دانش و آگاهی، موجب کاهش این آسیب‌ها خواهد شد، از این رو عدالت فرهنگی مورد انتظار مردم است و در همین راستا، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، کتابخانه سیار را راه‌اندازی کرد تا مناطق کم برخوردار از نعمت مطالعه محروم نباشند.

اسماعیل قمری، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ایلام ضمن ابراز رضایت از برنامه‌های فرهنگی انجام شده توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی بر لزوم هم افزایی بیشتر بین دستگاه‌ها در راستای ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی تأکید کرد.

قمری در ادامه گفت: پیشنهادهای مطرح شده مورد تأیید مجموعه ما نیز هست و درصددیم با پیگیری‌های لازم موضوعاتی همچون تأمین منابع مکتوب، بازسازی و تعمیر کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار اجرای مجازات جایگزین حبس قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها