یکشنبه ۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
در هفته کتاب برنامه‌های شاخص و هویت بخش تعریف شود

فارس- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس عنوان کرد: برای هفته کتاب برنامه‌ریزی گسترده‌ای در مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان فارس صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، ششمین جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی استان فارس با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل، معاون و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس و روسای ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها با محوریت برنامه‌ریزی برای هفته کتاب برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در جلسه شورای اداری کتابخانه‌ها با اشاره به نقش کتابداران، گفت: تکریم و تجلیل از همکاران پرتلاش در همه سطوح و کتابداران از برنامه‌های اصلی هفته کتاب است.

فیروزی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده کتابخانه‌های عمومی فارس برای هفته کتاب، عنوان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و ترویجی از رسالت‌های کتابخانه‌های عمومی است که پیوسته اجرا می شود؛ اما برای هفته کتاب باید برنامه‌های شاخص و هویت بخش تعریف شود برنامه‌هایی که عنصر نوآوری و پیوست کتاب داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت عظیم کتابخانه‌های عمومی در استان فارس، باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که جایگاه، خدمات و رسالت کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب بیش از پیش شناخته شود.

فیروزی با تأکید بر توجه به حوزه رسانه و اطلاع رسانی در برنامه‌های هفته کتاب گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای با تلاش همکاران و کتابداران در حال برگزاری است و رویدادهای مهمی در آبان ماه رقم می‌خورد این فعالیت‌ها و اقدامات در هفته کتاب باید به خوبی به مردم منعکس شود.

وی با اشاره به محوریت برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد: برگزاری جلسات انجمن، برنامه‌ریزی برای گزارش رویدادها به مردم، تکریم کتابداران، برنامه‌هایی با محوریت خانواده و برنامه‌های مختلف در حوزه کودکان و نوجوان برای هفته کتاب مد نظر است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه کتابداران را پیشانی مجموعه برشمرد و گفت: فعالیت کتابخانه‌های عمومی با تلاش کتابداران نمود پیدا می‌کند و دستاوردهای مجموعه حاصل تلاش همه همکاران است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس برگزاری اردوی کتابخوانی عشایر و نخستین جشنواره مردمی نذر کتاب را مهمترین برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های فارس در سال جاری عنوان کرد و گفت: این دو طرح از استان فارس شروع شد و مورد استقبال نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دیگر استان‌ها قرار گرفته است.

وی افزود: اردوی کتابخوانی عشایری تاکنون در دو شهرستان آباده و اقلید برگزار شدهاست و سومین مرحله آن در هفته کتاب برنامه‌ریزی خواهد شد.

فیروزی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده از جشنواره نذر کتاب افزود: تاکنون بیش از ۱۰۴ هزار نسخه کتاب به ارزش ۵۶ میلیارد ریال به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده است؛ جشنواره نذر کتاب عملیات بزرگ و تاثیرگذاری در بحث مدیریتمنابع کتابخانه‌های عمومی بود.
 

به گزارش ایبنا؛ در ادامه این دیدار کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به بیان نکات و مسائل حوزه کاری خود پرداختند؛ همچنین روسای ادارت کتابخانه‌ها مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزی شده کتابخانه‌های عمومی برای هفته کتاب را تشریح کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها