جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
افزایش خدمات کتابخانه‌ای جهشی مثبت داشته است

البرز - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز گفت: رویکرد نهاد کتابخانه‌ها و افزایش خدمات کتابخانه‌ای در کتابخانه های عمومی نسبت به گذشته جهشی مثبت داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، علی معدنی پور عصر پنجشنبه در دیدار با مدیرکل مرکز صداوسیمای استان البرز ضمن اشاره به نزدیک شدن به هفته کتاب و روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار افزود: برنامه‌های متنوعی برای ترویج فرهنگ غنی کتاب و کتابخوانی بر اساس زیست بوم استان البرز برنامه‌ریزی شده است.

وی تاکید کرد: بنده و همکارانم تلاش کرده‌ایم برنامه‌های طراحی شده برای هفته کتاب موجب شور و انگیزه خواندن در جامعه و نسل جدید شود.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز در بخش دیگری گفت: رویکرد نهاد کتابخانه‌ها و افزایش خدمات کتابخانه‌ای در کتابخانه های عمومی نسبت به گذشته جهشی مثبت داشته است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی در بخش کودک و نوجوان دغدغه‌مند است

معدنی پور افزود: امروز آنچه که در کتابخانه‌های عمومی با تلاش همکاران و کتابداران در حال وقوع است اقدامات متنوع فرهنگی در بخش‌های مختلف و تلاش جهت تاثیر واقعی با کتاب و کتابخوانی در زندگی مردم است.

وی اضافه کرد: در این راه رسانه ملی فرصتی برای فرهنگ سازی عمیق و منطقی در حوزه کتابخوانی است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز با بیان اینکه علی رغم کمبود سرانه‌های کتابخانه‌ای خدمات در کتابخانه‌های عمومی افزایش داشته است، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در بخش کودک و نوجوان دغدغه‌مند است.

معدنی پور گفت: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در این حوزه را با تقویت بخش‌های کتابخانه‌ای و حتی راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی دنبال می‌کنیم.

احداث کتابخانه عمومی کودک و نوجوان در فردیس

وی افزود: در استان البرز نیز با احداث کتابخانه عمومی کودک و نوجوان «قاصدک» فردیس و فعالیت‌های چشمگیر در سطح کشوری محقق شده است و در بخش‌های دیگر همچون کتابخانه‌های روستایی و سیار، بخش نابینایان، بخش ناشنوایان یکی از معدود مراکز فرهنگی در حال خدمت هستیم.

در پایان فرخ نژاد مدیرکل صداوسیمای مرکز استان البرز به تعامل این مرکز در تولید محتواهای مرتبط با فعالیت‌های مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان اشاره و بر لزوم تولید محتوا و انعکاس اخبار در بخش‌های کتاب و کتابخوانی و ترویج این فرهنگ پسندیده تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها