شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
قصه‌های قرآن برای همه نسل‌ها پندآموز است

البرز - قصه‌گوی البرزی معتقد است قرآن یکی از منایع اصلی قصه‌گویی به شمار می‌رود و قصه‌های آن برای همه نسل‌ها پندآموز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، محمود رضایی پیش از ظهر شنبه در افتتاحیه بیست و پنجمین جشنواره قصه گویی که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است، گفت: امروز قصه ای با نام «صبر ایوب» را نقل کردم.

وی که در بخش پدربزرگ‌، مادربزرگ‌ها شرکت کرده است، گفت: قرآن یکی از منایع اصلی قصه‌گویی است و قصه‌های آن برای همه نسل‌ها پند آموز است.

این قصه‌گو که اولین بار است در جشنواره قصه‌گویی حضور پیدا می‌کند از کسبه محله حصارک بالاست و از طریق خدیجه میرزایی، مربی فرهنگی این مرکز و رابط جشنواره با قصه‌گویی کانون آشنا شده است.

وی در پاسخ به علت انتخاب قصه صبر ایوب، گفت: صبر ایوب آن قدر ارزشمند است که در فرهنگ ما به ضرب‌المثل هم تبدیل شده و این قصه می‌تواند برای تمام سنین پند آموز باشد.

رضایی افزود: این قصه درس زندگی می‌دهد زیرا ایوب پیامبر تمام دار و ندارش را از دست می‌دهد اما ایمانش را هرگز، پس باید کودکان و نوجوانان و بزرگسالان این قصه‌ها را بشنوند و از بزرگان دینی عبرت بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها