دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
برگزاری جشنواره «زیر سایه کتاب»/ اجرای مسابقه «لیگ کتاب باز»  

البرز - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان البرز برنامه‌های هفته کتاب در این استان را تشریح کرد و گفت: برگزاری جشنواره زیر سایه کتاب، اجرای مسابقه لیگ کتاب باز و رونمایی از کتاب‌های نویسندگان بومی استان از جمله این برنامه‌ها است.

علی معدنی پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، ضمن گرامیداشت هفته کتاب به جشنواره زیر سایه کتاب که در سه مقطع برگزار خواهد شد اشاره کرد و گفت: در مقطع نخست این جشنواره که به داستان نویسی کتاب اختصاص دارد؛ کتابی به کودکان و نوجوانان به صورت مصور معرفی می‌شود تا آن‌ها متنی برای آن بنویسند.

به گفته معدنی پور مقطع دوم جشنواره زیر سایه کتاب به بخش کتاب سازی با عنوان «کتابخانه رویایی من» اختصاص دارد که در این بخش کودکان و نوجوانان کتاب رویایی شان را به صورت کتاب همراه با متن، تصویر و جلد آن را آماده کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان البرز آخرین مقطع این جشنواره را بخش «مهمان قطبی» عنوان کرد و گفت: در این بخش کودکان و نوجوانان از یک کتاب نمایشنامه خوانی خواهند کرد.

رونمایی از کتاب‌های نویسندگان بومی استان البرز

معدنی پور در بخش دیگری ضمن تشریح ویژه برنامه‌های هفته کتاب، گفت: رونمایی از کتاب‌های بومی استان با عنوان فصل کتاب البرز، رونمایی و نقد کتاب «آبی آرام» در کرج که مجموعه شعری از یک نویسنده بومی است و همچنین رونمایی از کتاب «نیمه روشن ماه»، «هلیا در سرزمین شاهنامه»، «فرهنگ جامع ضرب المثل های تاتی اشتهارد، «امانت خدا» و «انفاق و اثرات آن در زندگی» از جمله ویژه برنامه‌های که برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه مسابقه لیگ کتاب باز در دهه سوم آبان برای گروه سنی نوجوانان برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقه به صورت مشاعره با شخصیت‌های اصلی داستان و نویسنده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان البرز همچنین برگزاری بخش آکادمی کتابخوانی در فردیس ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در روز ۲۵ آبان ماه را از دیگر برنامه های هفته کتاب اعلام کرد و گفت: با اجرای این برنامه در ۵۰ روز ۵۰ کتاب برای مطالعه معرفی می‌شود.

معدنی پور در بخش دیگری به برگزاری اردوی جهادی «خواندن» در منطقه عشایری «گلدره» نظرآباد اشاره کرد و گفت: این برنامه با اجرای قصه گویی و برنامه‌های فرهنگی همراه خواهد بود.

عضویت رایگان علاقه‌مندان به کتاب در کتابخانه‌های البرز

وی با اشاره به همکاری نهاد کتابخانه‌های استان با اداره کل حفاظت محیط زیست، گفت: در قالب این همکاری سلسله نشست‌های کتابخانه سبز با هدف آموزش بازی‌هایی با مفاهیم حفاظت محیط زیست به کودکان برگزار خواهد شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان البرز به برنامه‌های هفته کتاب ویژه ناشنوایان اشاره کرد و گفت: در این هفته دو کتاب بریل و صوتی ویژه نابینایان در کتابخانه امیرکبیر رونمایی خواهد شد.

به گفته معدنی پور در روزهای ۲۴ و ۲۵ آبان ماه علاقمندان به کتابخوانی می‌توانند به صورت رایگان در کتابخانه‌های عمومی استان عضو شوند.

وی در ادامه به برگزاری کنگره شعر و داستان «در مسیر روح الله» ویژه سالگرد شهید عجمیان اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده‌های معزز شهدایی که زندگینامه آن‌ها به صورت کتاب چاپ شده است از دیگر برنامه‌هایی است که در هفته کتاب اجرا خواهد شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های استان البرز با بیان اینکه برنامه استانی بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار روز شنبه بیست و هفتم آبان ماه برگزار خواهد شد، گفت: یکی دیگر از برنامه‌های این هفته رونمایی و نقد کتاب «اسم تو مصطفاست» است، این کتاب مربوط به زندگینامه شهید مدافع حرم «مصطفی صدرزاده» است که همراه با رونمایی از این کتاب از نویسنده این کتاب «راضیه تجار» به صورت ملی تجلیل می شود.

معدنی پور در خاتمه گفت: با تدوین و اجرای بیش از ۶۰۰ ویژه برنامه فرهنگی به استقبال هفته کتاب و کتابخوانی خواهیم رفت.‌

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها