چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
مطالعه و تولید محتوا ۲ نیاز تبیینی امروز جامعه هستند

سمنان- امام جمعه آرادان با بیان اینکه مطالعه و تولید محتوا دو نیاز تبیینی امروز جامعه هستند، گفت: فعالان فرهنگی مطالعه را بیش از گذشته ترویج کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آرادان، حجت الاسلام جلیل شریفی‌نیا در دیدار با مدیرکل و مسئولان کتابخانه های عمومی استان سمنان و شهرستان آرادان در دفتر خود ضمن تبریک هفته کتابدار، کتاب و کتاب‌خوانی گفت: خواندن و مطالعه کمک می‌کند تا افراد تخیل فعال‌تری داشته باشند و این تخیل موجب سطح بالاتری از خلاقیت در جامعه می‌شود. کتاب خواندن حافظه و تمرکز را بهبود می‌بخشد و همچنین باعث کاهش استرس می‌شود.

وی مطالعه و تولید محتوا را فعالیتی با ارزش و دو نیاز امروز جامعه دانست و ادامه داد: مطالعه و خواندن موجب پیشرفت جامعه در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، اقتصادی و اجتماعی و … می‌شود، اما این به تنهایی کافی نیست و مطالعه کتاب باید به تولید محتوا و علم منجر گردد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به اینکه معرفی کتاب در خطبه‌های نماز جمعه می‌تواند فرهنگ کتاب‌خوانی را جا انداخته و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به این امر توجه کنند، گفت: یکی از برنامه‌هایی که در نماز جمعه می تواند مد نظر قرار گیرد هر هفته معرفی یک کتاب خواهد بود.

محمد طاهریان با اشاره به اینکه کهن آباد آرادان به همراه شهر رضوان تنها شهر بدون کتابخانه در استان هستند یادآور شد: بر اساس قانون باید در تمامی شهرهای کشور و استان سمنان حداقل یک کتابخانه وجود داشته باشد اما متأسفانه علا رغم پیگیری‌های مستمر تاکنون همچنان در شهر کهن‌آباد این طرح اجرانشده و این شهر فاقد کتابخانه است.

وی خاطرنشان کرد: در صورت اعطای ساختمان یا زمینی توسط خیرین روستا، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آماده تجهیز کتابخانه در کهن‌آباد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها