چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
فرهنگ قصه‌گویی را بین مردم ترویج کنیم

خوزستان -سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان گفت: قصه‌گویی ابزاری تربیتی است که از زمان گذشته به ما ارث رسیده و درصدد هستیم این فرهنگ را بین مردم ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، حبیب آل کرد پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کانون پرورش فکری نوجوانان وجوانان خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون استان با حضور ۴۲ قصه‌گو و شعار «با قصه لبخند بسازیم» طی روزهای ۲۸ و ۲۹ آبان ماه در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهواز برگزار خواهد شد.
وی به بخش‌های مختلف جشنواره اشاره کرد و افزود: مرحله استانی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با بخش‌های بچه‌های غزه، ملی (کلاسیک و مدرن) و آیینی سنتی برگزار می‌شود که با هدف تقویت جایگاه قصه‌گویی ایرانی در جهت ثبت جهانی آن، مردمی سازی قصه‌گویی و فضاسازی و ارتقای ظرفیت آن به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه به آن پرداخته خواهد شد.
آل کرد ضمن اعلام اسامی داوران مرحله استانی را در سه بخش تشکیل‌دهنده تصریح کرد: پس از بررسی آثار قصه‌گویان، برگزیدگان به مرحله کشوری که هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.
سرپرست اداره کل کانون خوزستان از همکاری ارگان‌ها و نهادهای یاری‌دهنده در برگزاری این مرحله از جشنواره قدردانی کرد و گفت: استانداری خوزستان، آموزش و پرورش، سازمان نوسازی مدارس استان، بنیاد علوی، دانشگاه فرهنگیان، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، خانه سازمان‌های مردم‌نهاد و… از جمله نهادهای فرهنگی هستند که در کنار کانون به برگزار هرچه باشکوه‌تر جشنواره یاری می‌رسانند.
وی افزود: اکثربازدید کنندگان دانش آموزان هستند که به دلیل شلوغی جشنواره و معطل نشدن آن‌ها در صف انتظار در بیرون محوطه جشنواره برای آن‌ها ایستگاه فرهنگی برگزارکرده‌ایم و همچنین افراد منتخب قصه‌گو به شهر وروستاهای محروم اعزام می‌شوند تا قصه گفتن را به مردم آن روستاها آموزش دهند.
آل کرد گفت: قصه گویی ابزاری تربیتی است که از زمان‌های گذشته به ما ارث رسیده و درصدد آن هستیم این فرهنگ را دربین تمامی مردم ترویج کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها