پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
لازمه تعالی جوامع، ترویج و مطالعه کتاب است

هرمزگان - فرماندار شهرستان پارسیان گفت: لازمه تعالی جوامع، ترویج و مطالعه کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، فرماندار پارسیان در بازدید از کتابخانه عمومی این شهرستان به مناسبت گرامی‌داشت هفته کتاب و کتابخوانی، ضمن شادباش این هفته به کتابداران گفت: لازمه تعالی جوامع، ترویج و مطالعه کتاب است.

اصغر هاشمی، کتاب را به عنوان یک ارزش والا، کتابخانه را مکان مقدس و کتابداری را به عنوان شغل بسیار شریف عنوان کرد و اظهار داشت: لازمه پیشرفت و تعالی هر جامعه‌ای مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی است و باید با ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی تمام تلاش خود را بکار ببندیم تا سرانه مطالعه را افزایش و کتابخوانی را درمیان عموم مردم نهادینه کنیم.

وی همچنین هفته کتاب را بهترین فرصت برای آغاز افزایش سرانه مطالعه دانست و افزود: کتاب، کمک می‌کند که حتی گره‌های کور کارها باز شود و از آن به عنوان یک مشکل گشا در مسائل و مشکلات نام می‌برند، بنابراین با توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی باید گرفتاری‌ها را به حداقل برسانیم.

رئیس شورای فرهنگی عمومی شهرستان پارسیان ادامه داد: با توجه به اینکه کتاب و کتابخوانی ابزار توسعه علم و فرهنگ است و داشتن کتابخانه عمومی از شاخص‌های فرهنگی هر شهرستان است، کتابخانه‌های عمومی نقش مهم و اساسی در ارتقای سطح آگاهی و دانشی جامعه دارند لذا ما وظیفه داریم در تجهیز کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه آن تلاش کنیم.

در بازدید از کتابخانه عمومی پارسیان و دیدار با مرضیه دیلمی نژاد رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان، کاظم رحیمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری پارسیان نیز حضور داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها