شنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
خانواده‌ها  عامل اصلی تشویق به کتابخوانی هستند

زنجان- نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت:عامل اصلی تشویق به کتابخوانی خانواده‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان؛ آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر شنبه در مراسم تجلیل از کتابداران برتر استان اظهار کرد: عامل اصلی رغبت به مطالعه، خانواده است و البته محیط آموزشی هم در این زمینه تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه جامع ترین کتاب تاریخ قرآن کریم است، افزود: با تاکیدی که قرآن روی علم و مطالعه دارد، جامعه اسلامی باید موفقیت‌های بیشتری را کسب کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: هر گونه هزینه کرد در رابطه با توسعه دانش، اندیشه و کتاب، یک نوع سرمایه‌گذاری است.

وی بر ضرورت تشویق و ترغیب افراد به کتابخوانی تاکید کرد و گفت: محافل خانوادگی می‌تواند جرقه ای برای علاقمند شدن افراد به کتابخوانی باشد.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استاندار زنجان نیز در این مراسم از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال برای بازسازی کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد و اضافه کرد: توسعه کتابخانه‌ها در مناطق محروم در راستای سیاست‌های عدالت‌محور دولت قرار دارد.

ابوالفضل رفیعی با بیان اینکه کتاب موجب ماندگاری و احیای هر اندیشه و علم و فرهنگ است، افزود: یکی از مهمترین کارکردهای کتاب، آگاهی بخشی بوده و علم و دانش نافع، کلید نجات بخش انسان هاست.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: تلاش می‌شود در سفر دور دوم رییس جمهور، اعتباری برای به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام این بخش اخذ شود.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت اصلی تمدن‌ها فرهنگ است و کتاب، ابزار و عنصر مهم در حوزه فرهنگ به شمار می‌رود، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده شود.

در ادامه نیز مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۲ کتابخانه عمومی در استان فعال است، اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ عدالت عمومی ۳۶ باب از این کتابخانه‌ها در روستاها فعال است.

محمدرضاخانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی ارائه می‌شود، افزود: امروز کتابخانه‌های عمومی به باشگاه فرهنگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به بازطراحی چند کتابخانه عمومی در استان اضافه کرد: با وجود محدودیت اعتباری این کار با جدیت در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: کتابخانه‌های عمومی استان طی هفته کتاب امسال ۵۵۰ برنامه مختلف فرهنگی را میزبانی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها