دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
دختر ۱۲ ساله‌ای که ۶۵۰ کتاب خواند/ «ثمر» و آرزوهایش

کردستان - ثمر پیره، دختر ۱۲ ساله برگزیده سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوان برتر کشور، ظرف یکسال ۶۵۰ عنوان کتاب مطالعه کرده است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) – شنو نوری: «ثمر پیره» با ۱۲ سال سن، عضو فعال کتابخانه شهید ملا محمد ذبیحی بیساران و برگزیده سی‌ویکمین دوره هفته کتاب و کتابخوان برتر کشور است. به همین مناسبت با وی به گفت‌وگو نشستیم. آنچه می‌خوانید صحبت‌های صمیمی از یک دختر روستایی است که سال گذشته، ۶۵۰ عنوان کتاب را خوانده و هر روز بیشتر به کتابخوانی علاقه‌مند می‌شود.

ثمر که دانش‌آموز پایه ششم دبستان است در پاسخ به سوال خبرنگار ایبنا که چه چیزی باعث علاقه‌مندیش به کتابخوانی شد، گفت: بالا بردن سطح آگاهی و دانش خود و آشنا شدن با تازه‌های نشر به غیر از کتاب‌های درسی عمده‌ترین دلیل علاقه‌مند شدن من به کتابخوانی بود.

وی ادامه داد: اشتیاق به دانستن و آگاهی مرا بر آن داشت تا به کتابخانه عمومی بیساران مراجعه و در کتابخانه ثبت‌نام کنم. این علاقه تا آنجا بود که هر روز پنج کتاب از بخش کودک و نوجوان این کتابخانه به امانت می‌گرفتم و آن‌ها را مطالعه می‌کردم.

این نوجوان فعال کتابخوان با اشاره به کسب عنوان کتابخوان برتر کشوری بیان کرد: خیلی خوشحالم که این افتخار نصیب من شد و این افتخار را به مردم کردستان، اهالی روستا و اعضای کتابخانه ملا محمد ذبیحی روستای بیساران تقدیم می‌کنم.

ثمر به اهمیت کتابخوانی در سنین کودکی نیز گریزی زد و افزود: ما کودکان و نوجوانان اگر در همین دوران کودکی و نوجوانی به کتاب خواندن عادت کنیم، وقتی بزرگ شدیم همچنان به مطالعه کردن علاقه داریم و کتاب می‌خوانیم.

وی یکی از خوبی‌های روستای بیساران را داشتن کتابخانه عمومی عنوان کرد و افزود: داشتن کتابخانه در روستا باعث شده که از کتاب‌های بسیار خوب این کتابخانه مخصوصاً در بخش کودک و نوجوان استفاده کنیم و دیگر ویژگی کتابخانه ما داشتن اعضا و دوستان کتابخوان است که مثل من فعال هستند و به مطالعه و کتابخوانی علاقه دارند.

خوانش ۶۵۰ عنوان کتاب در یک سال

برگزیده سی‌ویکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی کشور با بیان اینکه ما در کتابخانه فقط کتاب نمی‌خوانیم، عنوان کرد: در طول سال گذشته ۶۵۰ عنوان کتاب از بخش کودک و نوجوان کتابخانه به امانت برده و مطالعه کرده‌ام و به عنوان عضو فعال کتابخانه، هر روز به کتابخانه می‌آیم و فقط کتاب به امانت نمی‌بریم و برنامه‌های فرهنگی خیلی زیادی از جمله قصه‌گویی از منابع کتابخانه، شعرخوانی، جمع خوانی کتاب، معرفی کتاب و نشست کتابخوانی در کتابخانه شهید ملا محمد ذبیحی بیساران برگزار می‌شود.

دختر ۱۲ ساله‌ای که ۶۵۰ کتاب خواند/ «ثمر» و آرزوهایش

ثمر، برگزاری همیشگی این فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه را موجب علاقه‌مندی بیشتر اعضا به مطالعه دانست و افزود: جذابیت فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه باعث شده ما کودکان و نوجوانان هر روز به مطالعه بیشتر کتاب تشویق شویم و هر روز پیشرفت کنیم که البته مسئول کتابخانه ما نقش خیلی زیادی در تشویق ما به کتابخوانی و مطالعه داشته که جا دارد از آقای شهابی صمیمانه تقدیر وتشکر کنم.

فقط عضوی فعال در کتابخانه‌ای پویا هستم

نوجوان فعال کتابخانه روستای بیساران تعریف کرد: فقط من عضو فعال کتابخانه روستا نیستم، من دوستان خیلی زیادی دارم که به مطالعه کردن علاقه دارند و لیاقت این عنوان را دارند. من این عنوان را به دوستانم تقدیم می‌کنم، من فقط یک عضو فعال در کتابخانه‌ای پویا هستم.

ثمر در خاتمه حرف‌هایش آزرو کرد: آرزو دارم همه دوستان و هم کلاسی‌هایم در کتابخانه با هم باشیم و آنها را به کتاب و کتابخوانی دعوت کنم تا از این همه کتاب لذت ببرند. چرا که بهترین خاطره من مربوط به اولین روزی است که به کتابخانه آمدم و دوستان کتابخوان زیادی را در کتابخانه پیدا کردم.

بیساران، روستایی سرسبز از توابع شهرستان سروآباد استان کردستان است که در فاصله ۴۱ کیلومتری سروآباد و ۹۶ کیلومتری جنوب غربی شهر سنندج (مرکز استان) جای دارد. بیساران به عنوان «بزرگ ترین روستای کردستان» شناخته می شود و در حقیقت بهشتی است که ظرفیت‌های زیادی در همه زمینه‌ها دارد و می توان آن را گنجینه‌ای پنهان در کردستان معرفی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها