سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
کتاب‌های انتشارات «مکتب حاج‌قاسم» را رایگان در فراکتاب بخوانید

انتشارات مکتب حاج قاسم همزمان با ایام چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تمامی آثار الکترونیک و صوتی خود در برنامه کاربردی «فراکتاب» را با ۱۰۰٪ تخفیف در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات مکتب حاج قاسم همزمان با ایام چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید #حاج_قاسم_سلیمانی تمامی آثار الکترونیک و صوتی خود در برنامه کاربردی «فراکتاب» را با ۱۰۰٪ تخفیف در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.

در «عزیز زیبای من» مرور خاطرات اعضای خانواده‌، بیان سیره رفتاری شهید سلیمانی با همسر و فرزندان، نامه شهید به رهبر انقلاب و پاسخ معظم له و خاطرات رفقا و همرزمان شهید، همچنین نگرانی‌ها و دغدغه‌های اطرافیان سردار در روزهای میانی دی‌ماه ۱۳۹۸ و شرح احوال حاج قاسم پیش از شهادت برای خواننده به رشته تحریر درآورده است.

کتاب «از چیزی نمی‌ترسیدم»، زندگینامه خودنوشت سردار سلیمانی است که توسط انتشارات مکتب حاج قاسم منتشر شده است. این کتاب که شامل دست‌نوشته‌های شخصی شهید سلیمانی از دوران کودکی و زندگی در روستای قنات ملک کرمان تا میانهٔ مبارزات انقلابی در سال ۵۷ است. کتاب ازچیزی نمیترسیدم، شرح زندگی مردی از دل روستایی دورافتاده در کرمان است که چند دوره از زندگی ساده و کوتاهش را روایت کرده و نشان می دهد که چگونه از چوپانی به جایگاه بلندی رسید. آنان که سردار سلیمانی را فقط با لباس نظامی دیدند خوب است ببینند که او چگونه پرورش یافته است.

کتاب «کوچک مرد» در قالب قصهٔ منظوم نوشته شده و یک قصهٔ دنباله‌دار است. حاج قاسم زمانی که حدوداً ۱۲ سال داشته است، متوجه می‌شود که مشکلی در خانواده به وجود آمده است. ایشان برای رفع آن مشکل اقدام می‌کند و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

داستان این کتاب به بچه‌ها یاد می‌دهد که فقط به فکر خودشان نباشند. مناعت طبع داشته باشند و به فکر خانواده باشند. در این کتاب بچه‌ها می‌خوانند که خانمی به حاج قاسم زمانی که نوجوان بوده پیشنهاد می‌دهد که هزینهٔ تحصیل او را می‌دهد اما او کار نکند. حاج قاسم قبول نمی‌کند. خانواده‌دوستی، ارزش و احترام قائل بودن برای اعضای خانواده از جمله درس‌های این کتاب است. مهم‌ترین درسی که کودکان و نوجوانان می‌توانند از این کتاب بگیرند بحث تلاش برای حل مشکلات است. حاج قاسم از همان کودکی تلاشگر بود و در طول زندگی با رفتار خود به نوعی نشان داد که هر مشکلی با تلاش قابل حل است.

«سربازنامه»، منظومه‌ای بلند و حماسی، سروده افشین علا با تصویرسازی محمدحسین صلواتیان است. افشین علا در این مثنوی بلند هم به حماسه‌های کهن ایرانیان اشاره می‌کند و هم به شکل‌گیری نهضت و انقلاب اسلامی ایران و سال‌های دفاع مقدس گریزی می‌زند. آنگاه با وصفی شاعرانه‌، وضعیت سال‌های اخیر ایران و منطقه را ترسیم نموده و صف‌آرایی جبهه حق و باطل را به تصویر می‌کشد. پس از این مقدمه به سراغ قهرمان اصلی روایت خویش یعنی قاسم سلیمانی می‌رود و شرح حالات عارفانه و مجاهدت‌های عاشقانه او را به نظم می‌کشد.

«سرو روان، روایت سید متین هاشمی در «سرو روان» از محشر تشییع سردار سلیمانی در تهران مویدی می باشد بر آنچه گذشت، هنرمند در کنار مردم و بلکه در میان مردم با درد آنان زیسته و با اندوه آنان گریسته تا اثری خلق کند که بخشی از یک روز طوفاتی مردم ایران ثبت شود، اگر چه برای نسل ما این تشییع تازگی ندارد. اما «سرو روان» برای آیندگان و تاریخ گزارشی است دقیق بی آنکه بخواهد دروغ ببافد و یا اغراق کند.
دوربین هاشمی، صحنه‌هایی را ثبت کرده که عشق مردم کوچه و بازار را به قهرمان ملی شان نشان می‌دهد، در میان این مردم همه را می‌توان دید، حتی آنهایی را که شاید با انقلاب میانه‌ای ندارند اما حاج قاسم را قهرمان خودشان می‌دانند!

«سردار سربداران»، ۵۸ شعری که در این مجموعه پیش روی شماست، از میان ۲۲۵ اثر انتخاب شده و در دو بخش تدوین یافته است: بخش اول که ۳۳ شعر را دربرمی‌گیرد، از میان ۱۶۷ شعر گزینش شده است و سرودهٔ شاعران نام آشناست. بخش دوم ۲۵ شعر گزیده شده از میان ۵۸ اثر برگزیده‌ای است که به کنگره ملی شعر سردار سربداران ارسال شده است. در حقیقت نزدیک به ۴۵۰ شعر به دبیرخانه کنگره رسیده که در ارزیابی مقدماتی ۵۸ شعر باقی ماند و از این تعداد نیز ۲۵ شعر انتخاب شد. ملاک‌ها و شاخص‌های انتخاب مجموعه اشعار این کتاب بر اساس سلامت و سادگی زبان، صمیمیت و دوری از تکلف، بهره‌گیری شایسته از خیال، پرهیز از شعارزدگی، اندیشه توحیدی و ریشه‌دار، شهادت باوری عمیق و هماهنگی همه عناصر در ساختاری یکدست و خالی از خلل بوده است.

اشعار کتاب سردار سربداران در هشت بخش ارائه شده که در بخش غزلیات اشعار شاعرانی همچون سعید بیابانکی، سعید تاج محمدی، میلاد حبیبی، هادی خورشاهیان، میترا سادات دهقانی، مریم سقلاطونی، محمدمهدی سیار، احمد علوی، علیرضا قزوه، مریم کرباسی، نفیسه سادات موسوی، فاطمه نانی زاد، سیدمحمدجواد شرافت، حامد صافی، افشین علا، رقیه ندیری، سعید یوسف نیا، شهرام مقدسی، امیرعلی حاجی زاده، حسن رزنقی، حسین دولت دوست، حسین عبدی، زهرا محدثی خراسانی، سارا جلوداریان، علی اکبر روستا، علی اکبر شجعان، علی زینال پور، ماهرخ درستی، محمدحسین یادگاری و میرکاظم سیداکبری منتشر شده است.

حاج قاسم سلیمانی آنچنان شهیدانه زیسته بود و همواره عطر شهادت داشت که همه می دانستیم این مرد بزرگ، در این دنیا نمی گنجد و روحش بی قرار از قفس پریدن است.
اما شاید کمتر کسی گمان می کرد خبر شهادت او چنین قیام و قیامتی در ایران و جهان دراندازد.


با شنیدن آن خبر سهمگین، در دل های حق طلب و آزاده هر کجای این کره خاکی غوغایی شد. غوغایی که بدیهی بود شاعران را به سرودن برانگیزد.
از همان نخستین لحظات انتشار خبر شهادت این بزرگ قهرمان تاریخ، بسیاری از شاعران نسل های مختلف حال خود را با سرودن ابراز کردند.
شعرهایی سروده شد که در کنار سوگ و مرثیه در از دست دادن شخصیتی بی نظیر، به ابعاد مختلف زندگی او می پرداخت و بخصوص رنگ حماسی و خونخواهانه نیز به خود می‌گرفت. صدها شعر از اصناف گونه‌گون شاعران ایران و جهان در این مدت سروده شده است. گردآوری گزیده ای خواندنی و نسبتاً جامع از این آثار ارزشمند، ضرورتی بود که زمینه تالیف این کتاب شد. در کتاب «مرد میدان» که حاصل جستجو و رصد بهترین سروده ها برای این شهید سرافراز است، تلاش شده بهترین و موثرترین شعرها انتخاب شوند.

عناوین کتاب‌های الکترونیک و صوتی عرضه شده در فراکتاب هستند. از طریق لینک زیر می‌توانید کتاب‌ها را در فراکتاب مطالعه کنید: https://www.faraketab.ir/person/22607

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمد قره چاپلو IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۲
    🖤سلام سردار🖤 سرم اندر سر سودای یاراست زمردان خدا دین گل عذار است جهان آکنده از بوی خوش دوست همی ورد زبان صد هزار است دراین بزم بلندو سر به افلاک همیشه چون ستاره نورو ناراست دلم اندر طواف آستانش به گیتی سرو خرم تاجدار است سلامی کن زدور ای دل به کویش به مردی که چو کوه اقتدار است از دل برود هر آنکه از دیده رود کآین دلبر من از دل و دیده نرود شاعر احمد قره چاپلو کاشمر روستای قراچه 🖤تسلیت عرض میکنم چهار مین سالگرد شهادت سردار دلها را بر دوستداران استانش🖤

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها