سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در استان ایلام برگزار شد

ایلام- به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛ آئین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در استان ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، آئین اختتامیه نهمین جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در استان ایلام، با حضور منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد رحمانی فرماندار آبدانان، سیدعلی عبدالهی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبدانان، بخشدار مرکزی، رؤسای ادارات، دهیار، شورا و اهالی روستای پشت قلعه در مسجد حضرت امیرالمؤمنین (ع) این روستا برگزار شد.

در این مراسم که در فضای سنتی برگزار شد، دانش‌آموزان و اعضای فعال کتابخانه شهید داریوش رضایی‌نژاد به اجرای برنامه‌های متنوعی از جمله: اجرای سرود گروهی و شاهنامه‌خوانی پرداختند. فرماندار آبدانان و معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با موضوع کتاب و اهمیت کتابخوانی صحبت کردند.

فرماندار آبدانان در این آئین گفت: امروز کتاب و کتابخوانی در جامعه رواج مطلوبی ندارد و باید برای این موضوع چاره اندیشی کنیم، زیرا کتاب مادر تمدن‌ها و عامل توسعه و پیشرفت جوامع و کتاب خوب یکی از ابزارهای کمال بشری و محصول فکر، تجربه، هنر و ذوق کسانی است که آن را تهیه و تولید می‌کنند.

در پایان این مراسم از برترین‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در این روستا از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و نهادهای شهرستان آبدانان تجلیل به عمل آمد.

این برنامه توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان آبدانان و با همکاری و همراهی فرمانداری، بخشدار مرکزی، دهیار روستای پشت قلعه شورای روستا و کتابخانه عمومی شهرستان آبدانان و روستای پشت قلعه برگزار شد

روستای پشت قلعه به واسطه فعالیت‌های کتابخانه عمومی شهید رضایی‌نژاد این روستا به سرپرستی زینب خشنود به عنوان یکی از روستاهای برگزیده نهمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب در کشور معرفی شده است.

به گزارش ایبنا؛ کتابخانه شهید داریوش رضایی‌نژاد روستای پشت قلعه، سال ۱۳۹۵ تأسیس شده، دارای ۶۲۵ عضو فعال و۵٠٠٠ عنوان کتاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها