دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳
عضوگیری در کتابخانه‌ها با ایجاد جذابیت و تنوع در فعالیت‌ها ممکن است

ایلام- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام گفت: تنوع در فعالیت‌ها و ایجاد جذابیت‌ در کتابخانه‌ها عاملی مهم در جذب مخاطب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ایوان با حضور سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، حجت اکبری، فرماندار، علی نورایی‌نژاد، شهردار، فرید همتی، رئیس شورای اسلامی، فریدون محمودی، بخشدار مرکزی، مهدی نجفی گزینی، رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان برگزار شد.

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ابتدا ضمن تبریک حلول ماه رجب و تقدیر از همکاری فرمانداری گفت: فرهنگ سازی و اقناع نسل جوان در کتابخانه‌های عمومی نیازمند تقویت زیرساخت ها و ارتقای سطح خدمات است.

وی افزود: برای جذب مخاطب عمومی به کتابخانه‌ها نیاز به ایجاد تنوع در فعالیت‌ها و ایجاد جذابیت در محیط کار است و کتابداران در این زمینه مسئولیت خطیری دارند.

حیدری اظهار کرد: شهرستان ایوان ظرفیت‌های فرهنگی زیادی دارد و وجود نخبگان و فعالان اجتماعی جدی در این منطقه، فرصت مغتنمی برای توسعه فرهنگ مطالعه است که باید در شکوفایی کتابخانه‌های عمومی از این مزیت برتر بهره گرفت.

وی بیان کرد: با توجه به پیشینه فرهنگی ادبی این شهرستان و حضور شاعرانی همچون «شاکه و خانمنصور» نیاز به وجود و راه‌اندازی محفل ادبی برای تقویت زبان و ادبیات بومی محلی و همچنین آشنایی نسل جوان با ادبیات و کشف استعدادها در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیک بودن ایام مبارک دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، از رؤسای ادارات و صاحبان فکر و اندیشه انتظار می‌رود در ماه بهمن و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ضمن برگزاری جشن‌ها و مراسم، برنامه‌های خلاقانه و ترویجی کتابخوانی را نیز مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

عضوگیری در کتابخانه‌ها با ایجاد جذابیت و تنوع در فعالیت‌ها ممکن است

حجت اکبری، فرماندار ایوان ضمن تقدیر از مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان به خاطر پیگیری‌ها و اهمیت دادن به شهرستان‌ها گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ضروری است. ما باید برای کتاب اهمیت ویژه‌ای قائل شویم، زیرا یکی از اصلی‌ترین روش‌های افزایش اطلاعات فردی، مطالعه کتاب است.

اکبری ادامه داد: باید همسو و همفکر بود و در یک سنگر در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمن به دفاع از آرمان‌های میهن اسلامی پرداخت.

عباس صیدی‌کلهر دبیر محفل ادبی استان در ادامه بیان کرد: ادبیات، فارغ از زبان و گویش و نژاد می‌تواند با محتوای پیدا و پنهان در داستان و شعرها برای رشد و کمال اخلاقی، مهین دوستی و دین داری استفاده شود.

صیدی کلهر افزود: ادبیات پایه و اساس تمام هنرهاست و باید ارج نهاده شود. زبان مانند تنه درخت و گویش‌ها برگ‌های درخت و ما باید از زبان فارسی حفاظت کنیم تا گویش‌های مختلف کشور حفظ شود. شهرستان ایوان جز طلیعه‌داران ادبیات در استان است. از دوران صفویه تا کنون ایوان را می توان به عنوان پایتخت شعر فصاحت گون استان دانست.

عضوگیری در کتابخانه‌ها با ایجاد جذابیت و تنوع در فعالیت‌ها ممکن است

دبیر محفل ادبی استان افزود: هر فعالیتی نیاز به ساماندهی و استمرار دارد و برای ماندگاربودن و رسیدن به اهداف کتابخانه ها، بهترین کار پیشرفت ادبیات است. کتاب، بهترین ابزار پیش برنده افکار است.

وی در پایان گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان ایوان و قدمت و پیشینه ادبیاتی این خطه از استان، در نظر داریم که با حمایت اداره کل کتابخانه های عمومی و همچنین فرمانداری ایوان، محفل ادبی برای این شهرستان را راه اندازی و بتوانیم این شهرستان را به عنوان قطب ادبیاتی در کشور مطرح کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها