چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
آقای جمالی «زی‌ زی گولو» این روزها مشغول خواندن چه کتابی است؟

رضا فیاضی بازیگر، نویسنده، صداپیشه، کارگردان و مجری ایرانی است که معتقد است هر ایرانی باید کتاب «جای خالی سلوک» را بخواند.

سرویس هنر خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سومین گفت‌وگوی این پرونده خبری مربوط به رضا فیاضی است. این بازیگر معروف که در کارنامه هنری خود نقش آفرینی‌های بسیاری در سریال‌های مختلف از جمله سریال امیرکبیر، دنیای شیرین و … داشته اما برای دهه شصتی‌ها با بازی در مجموعه تلویزیونی «قصه‌های تابه‌تا» در نقش آقای جمالی ناخودآگاه خاطرات خوش دوران کودکی و نوجوانی‌مان را تداعی می‌کند.

این بازیگر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با تاکید بر اینکه با وجود مشغله زیاد مطالعه کتاب همواره یکی از اولویت‌های اصلی او بوده است، گفت: در حال حاضر مشغول مطالعه کتاب «اسکلت زیر فرش» اثر ایوان کلیما هستم که این کتاب را از دوستم حسین پاکدل به امانت گرفته‌ام.

رضا فیاضی با بیان اینکه این کتاب مربوط به نویسندۀ سرشناس چک است، افزود: این کتاب مربوط به یک کشور فرضی به نام «چمرسکو» است که خواندن آن را به تازگی شروع کرده‌ام.

وی با پیشنهاد کتاب «جاودانگی» به مخاطبان، افزود: این کتاب که اثر میلان کوندرا و درباره مرگ و جاودانگی است وکه یک جوان ۱۵ الی ۱۶ ساله را در درگیری با جهان هستی نمایش می دهد و انسان را با سوال‌ها و درکی جدید روبه‌رو می‌کند.

این بازیگر از کتاب «جای خالی سلوک» محمود دولت آبادی به عنوان یکی از کتاب‌های عمیقی که تاکنون مطالعه کرده یاد کرد و افزود: به نظر من این کتاب یک شاهکار است که به معتقدم مردم ایران باید آن را بخوانند. من این کتاب را سال‌ها قبل خواندم اما بر این باورم که هیچ کتابی تاکنون به اندازه «جای خالی سلوک» بر من تاثیر نداشته و در ذهنم نمانده است.

فیاضی «سمفونی مردگان» عباس معروفی را یکی دیگر از کتاب‌های تاثیرگذار ایرانی دانست و بیان کرد: این کتاب یکی از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات معاصر ایران است که در نوع خود بی‌نظیر است. تمام کتاب «سمفونی مردگان» پر از حرف‌های مهم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط