پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
کودکان کتاب‌خوان خود را بهتر می‌شناسند

لرستان – اسماعیل اله‌دادی شاعر کودک و نوجوان با بیان اینکه برگزاری نشست‌های کتابخوانی می‌تواند لذت مطالعه را به کودکان بچشاند، افزود: کودکانی که کتاب می‌خوانند می‌توانند خود و جهان اطرافشان را بیشتر و بهتر بشناسند و با دیگران ارتباط درستی برقرار کنند.

اسماعیل اله‌دادی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری کارگاه کتابخوانی «مهربان‌تر از خورشید بخشنده‌تر از باران» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد به عدم توجه به کتابخوانی در میان برخی از خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: در دنیایی زندگی می‌کنیم که خانواده‌ها، اولیا، مربیان و نظام آموزشی آن‌چنان توجهی به کتاب خواندن و مطالعه کودکان نمی‌دهد و این خلا بسیار دیده می‌شود.

وی گفت: با بزرگسالانی روبرو هستیم که فقر مطالعه دارند و گرایشی به مطالعه ندارند چون از کودکی کسی به فکر مطالعه کردن بچه‌ها نبوده است.

این نویسنده و شاعر کودک و نوجوان برگزاری کارگاه‌های کتابخوانی را در علاقه‌مندی کودکان و نوجوانان به کتابخوانی موثر دانست و افزود: برگزاری این کارگاه‌ها به‌ویژه در کنار خانواده‌ها تلنگری برای این است که کودکان و نوجوانان خواندن را جدی بگیرند چرا که مطالعه باعث می‌شود ذهن انسان پرورش پیدا کند.

کودکان کتاب‌خوان خود را بهتر می‌شناسند

نویسنده کتاب «چهره‌ات چقدر آشناست» با بیان اینکه با مطالعه هر کتاب به جهان دیگری سفر می‌کنیم، افزود: کودکانی که کتاب می‌خوانند میتوانند خود و جهان اطرافشان را بیشتر و بهتر بشناسند و با دیگران ارتباط درستی برقرار کنند.

مربی و مدرس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های هفتگی، دو هفته یک بار و ماهانه می‌تواند لذت مطالعه را به کودکان بچشاند گفت: لازم است ارگان، نهاد و یا موسسه‌ای در این زمینه بانی شود و این فعالیت‌ها به صورت ادامه‌دار دنبال شوند.

نویسنده کتاب «یک کار خوب» با اشاره به مفید بودن برگزاری کارگاه‌های کتابخوانی گفت: حضور در این کارگاه‌ها علاوه بر اینکه برای نویسندگان بسیار مفید است و باعث می‌شود با کودکان ارتباط بیشتری برقرار کنند و با نگاه و جهان‌بینی آنها آشنا شوند، برای کودکان نیز جذابیت دارد که نویسنده یک کتاب را از نزدیک ببیند و سوالات خود را با او در میان بگذارند.

وی گفت: در صورتی که این کارگاه‌ها و نشست‌ها ادامه‌دار باشند می‌توانند بسیار پربار باشد.

کودکان کتاب‌خوان خود را بهتر می‌شناسند

به گزارش ایبنا کارگاه کتابخوانی «مهربان‌تر از خورشید، بخشنده‌تر از باران» ویژه کودکان و نوجوانان به مناسبت میلاد باسعادت حضرت امام جواد (ع) و حضرت امیرالمومنین علی (ع) با حضور اسماعیل اله‌دادی نویسنده و شاعر کودک و نوجوان و جمعی از کودکان در سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار شد.

اله‌دادی کتاب‌های «داستان‌هایی از زندگی امام علی (ع) و «داستان‌هایی از زندگی امام جواد (ع)» از مجموعه «مژده گل» منتشر شده از سوی انتشارات جمکران که به داستان‌های کوتاهی از چهارده معصوم (علیهم السلام) می‌پردازد را برای شرکت کنندگان در کارگاه قرائت کرد. پرسش و پاسخ از مطالب خوانده شده از کتاب، شعرخوانی کودکان از بخش‌های دیگر این برنامه بود.

اله‌دادی به کودکانی که بهترین پاسخ‌ها در مشارکت و بارش فکری کارگاه داشتند کتاب اهدا کرد و توضیحاتی درباره اهمیت کتاب برای زندگی و پیشرفت در کارها با زبان شیوا برای کودکان ارائه داد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
    کودکان کتاب‌خوان خود را بهتر می‌شناسند یعنی چی؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها