یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
لزوم اهمیت نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

کرمان- نویسنده کتاب «ای مکتب آزادی، سردار تماشایی» گفت: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به ویژه برای نسل جوان از الزامات جامعه است در این راستا کتاب «ای مکتب آزادی، سردار تماشایی» منتشر شد.

عباسعلی زارعی نویسنده کتاب «ای مکتب آزادی، سردار تماشایی» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، با اشاره به لزوم اهمیت تحکیم جایگاه ارزشمند جانبازان و شهدا در جامعه افزود: با این نگاه به این سمت و سوی آمدیم تا در این راستا به گسترش معنویت، کاهش فساد و ناهنجاری و شکل گیری محیط انسانی و سالم کمک کنیم.

وی تاکید کرد: در همه کارها فرهنگ ایثار و شهادت را در نظر بگیریم زیرا آنها به دژ محکم دین اسلام به حساب می آیند و به زندگی مردم معانا می دهند و به آنها هویت دینی می بخشد.

به گفته این نویسنده، مسیر در نهایت به امنیت و آسایش در ابعاد مختلف منجر خواهد شد.

وی مهمترین هدف از نشر این کتاب را نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در کودکان و نوجوانان دانست و ادامه داد: وقتی جامعه دچار بی تعادلی و بحران است در این مواقع وجود عناصر و افراد ایثارگر جامعه را از فروپاشی شدن نجات می دهد؛ فداکاری و گذشت نقش مهمی در تمایز جوامع از یکدیگر دارد.

زارعی تاکید کرد: فعالیت‌ها و دوران رشادت و شکوهی که حاج قاسم در زمان حیاتش داشت مصداق بارز و روحیه فداکاری و ایثار در نظر بگیریم، در کنار همه اینها سردار سلیمانی یک شخصیت محبوب داشت، هم در زمان حیات و هم بعد از شهادت که بی نظیر و کم نظیر است.

فداکاری سردار سلیمانی باعث این محبوبیت در میان مردم شد، حضور ایشان هم در درون مرزها و هم خارج از مرز آرامش را به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه این کتاب مناسب دانش آموزان و معلمان است، تاکید کرد: در این کتاب سعی کردیم به زبان ساده از برگ های زرین روزگار سردار بهره ببریم.

زارعی با بیان اینکه ابتدای از زندگی سردار سلیمانی نوشته شده است، گفت: این قسمت کودکی، نوجوانی، جوانی و دوران پس از انقلاب و تا شهادت سردار سلیمانی را روایت می کند.قسمت دیگر در قالب چند داستان است زیرا کودکان و نوجوانان داستان دوست دارند و در نهایت داستان متوجه می شوند که قهرمان این داستان سردار سلیمانی است.

وی گفت: حریم انسانیت، پدر آسمانی، شمع جمع، مرد قانون و حس خوب مهمانی از داستان‌های کوتاه و بلند این کتاب است، قسمت دیگری از کتاب سروده های شاعران مختلف درباره سردار سلیمانی در زمینه ایثار و شهادت است که با اجازه این شاعران بزرگوارآنها را در کتاب استفاده کردیم.

این نویسنده تصریح کرد: نامه‌ها و دلنوشته‌ها، جملات قصار و کوتاه را نیز پیدا کردیم و با منابعی که در اختیار داشتیم از همرزمان سردار سلیمانی نیز نوشتیم و در انتها هم با همکاری بنیاد شهید سلیمانی مطالب را با سندیت و کاملاً علمی انجام دادیم.

زارعی خاطرنشان کرد: کتاب هنوز رونمایی نشده، خیلی دوست داشتیم تا در حوزه آموزش و پرورش انجام شود زیرا برای دانش آموزان و معلمان اثر بخش خواهد بود, دوست داریم بچه ها را به این سمت و سوی ببریم و فرهنگ ایثار و شهادت را در آنها نهادینه کنیم.

چرا مجوز های کتاب در کرمان گرفته شد؟

به گفته وی, سردار سلیمانی فرزند کرمان است، دوست داشتیم تمامی کار های کتاب اعم از مجوز چاپ و مجوزات ارشاد از استان کرمان بگیریم.

به گزارش ایبنا، این کتاب به همت ۶ معلم آموزش و پرورش تهیه و تنظیم شده است که بجز عباسعلی زارعی، سوسن دهقان، زهرا مهرآبادی، کبری شان، سوسن مشایخی، علی ایرانی و جواد روستایی در این پژوهش سهیم بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها