چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
فعالیت ۲۹۰ ناشر در استان البرز/ انتشار بیش از ۲۰۰۰ عنوان کتاب در سال گذشته

البرز - رئیس گروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: بیش از دو هزار عنوان کتاب در سال گذشته توسط ناشران البرزی به چاپ رسیده است.

سیده زهرا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی شعر فجر (محفل شعر بانوان) به میزبانی استان البرز گفت: خوشبختانه رویکرد بسیار خوبی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین خانه کتاب و ادبیات ایران شکل گرفته، تمرکززدایی از مرکز و بردن محافل شعر و ادب به استان‌ها است.

وی عنوان کرد: باعث توفیق و افتخار بود که استان البرز به عنوان میزبان محفل شعر بانوان هجدهمین دوره از جشنواره بین المللی شعر فجر انتخاب شد.

رئیس گروه فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: تلاش کردیم فضا برای بانوان شاعر و علاقمندان به شعر و ادب در این محفل فراهم شود و حضور شعرای ملی در استان باعث مباهات بود.

حسینی عنوان کرد: در حال حاضر حدود ۲۹۰ ناشر در استان البرز دارای مجوز هستند که بیش از نیمی از آنها فعالیت جدی در حوزه نشر دارند؛ سال گذشته تعداد دو هزار و ۳۹ عنوان کتاب با تعداد شمارگان یک میلیون و ۵۴۱ هزار و ۴۱۳ تیراژ توسط انتشارات استان البرز به چاپ رسیده که در سال جاری رشد بسزایی خواهد داشت.

وی تأکید کرد: قطعاً یکی از دغدغه‌های اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حمایت از ناشران و نویسندگان برای چاپ و انتشار کتاب است و امیدوارم دولت با برنامه‌های خوبی که در حوزه نشر دارد، اعتبارات مورد نیاز را به استان‌ها تخصیص دهد تا بتوانیم از انتشارات استانی حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها