جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۶
فیلم من با کتاب تقوایی تشابهی جز اسم ندارد

کارگردان فیلم «تابستان همان سال» گفت: این فیلم روایتی تمام و کمال از روزگار زندگی من در کودکی است که در قالب سومین فیلم من بر روی پرده‌های سینما به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ محمود کلاری یکی از کارگردانان ۳۳ فیلم حاضر در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر است که با فیلم «تابستان همان سال» در این جشنواره شرکت کرده است.

محمود کلاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا درباره داستان این فیلم بیان کرد: این فیلم اقتباسی تمام و کمال از روزگار زندگی من در کودکی است که در قالب سومین فیلمم بر روی پرده‌های سینما به نمایش درمی‌آید.

او در ادامه گفت: داریم می‌بینیم که بافت قدیمی شهر در حال خراب شدن است و جای خود را به یک معماری بی‌هویت می‌دهد. من متولد و بزرگ شده تهران هستم و ریشه خانوادگی من به شمال تهران باز می‌گردد. نیما یوشیج با پدربزرگ من همشهری بودند و شعری از نیما درون‌مایه اصلی فیلم من بود.

کارگردان سینما در پایان درباره مشابهت اسم فیلم با کتاب ناصر تقوایی گفت: خیر؛ فیلم من با کتاب آقای تقوایی هیچ مشابهی ندارد؛ اما در دلم دوست داشتم تشکر و تقدیری از ناصر تقوایی به پاس هنرمندی‌هایش انجام دهم، به همین دلیل نیز فیلم خود را با نام «تابستان همان سال» تولید کردم.

تابستان همانسال نخستین کتابِ منتشرشدهٔ ناصر تقوایی در سال ۱۳۴۸ است که یک مجموعهٔ داستان‌های کوتاه است. نویسنده این دفتر را به صفدر تقی‌زاده تقدیم کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها