چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱
دومین جشنواره شعر طنز استان اردبیل به کار خود پایان داد

اردبیل- دومین جشنواره شعر طنز استان اردبیل با تجلیل از برگزیدگان در شهرستان نیر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در مراسم اختتامیه این جشنواره اظهار کرد: جشنواره شعر طنز به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه فرهنگی و هنری موسسه بامداد اشراق اردبیل برگزار شد.

امیر رجبی بیان کرد: در آذرماه سال جاری به دنبال انتشار فراخوان جشنواره در مجموع ۱۸۲ اثر در قالب شعر طنز با موضوع آزاد در بخش ترکی و فارسی به دبیرخانه ارسال شد که با نظر هیات داوران این جشنواره، حبیب یزدانی و روزبه صمدی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

دبیر دومین جشنواره شعر طنز با اشاره به استقبال چشمگیر شاعران و فرهیختگان از نقاط مختلف کشور از برگزاری این جشنواره به صورت ملی در سال های آینده خبر داد.

وی با اشاره به سابقه فرهنگی شهرستان نیر در حوزه ادبیات و شعر، عنوان کرد: اساتید، شاعران و صاحب نظران از این خطه هر کدام به نوبه خود آثار ارزشمندی به جا گذاشته اند که امیرحسین فردی پدر داستان انقلاب، صالح عاصم کفاش، رجب ابراهیمی، حسن مجیدزاده، غلامرضا هادی، محمد حسن زاده نیری و روزبه صمدی از جمله آنها هستند.

رجبی افزود: بر اساس تصمیم شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر و موافقت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، به دلیل استفاده از ظرفیت این شهرستان برای برگزاری جشنواره شعر طنز، دبیرخانه دائمی این جشنواره در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیر مستقر می شود و این رویداد مهم فرهنگی تداوم می یابد.

در ادامه ضمن تجلیل از برگزیدگان دومین جشنواره شعر طنز استان اردبیل از مجموعه شعر روزبه صمدی (نیر اوغلو) رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها