یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
«سیاح» منتشر شد

زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری به قلم شیرین زارع پور در انتشارات روایت فتح منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، همزمان با نیمه شعبان و ولادت آخرین منجی بشریت امام زمان عج کتاب «سیاح» زندگینامه داستانی شهید مدافع حرم سعید سیاح طاهری به قلم شیرین زارع پور در انتشارات روایت فتح منتشر شد.

کربلای ۵ می‌توانست میعاد شهادتش باشد ولی بنابر مصالحی که «منهم من قضی نحبهُ» نشد و درست بعد از ۲۹ سال در همان تاریخ و همان ساعت، وعده دیدارش با معشوق رسید.

سیاح را می‌گویم؛ شهید سعید سیاح‌طاهری. او که هرجا لازم بود صادقانه وارد عمل می‌شد. وظیفه شناس و مسئولیت پذیری که دل از سفر به آمریکا و ادامه تحصیل و زندگی راحت شست و با برادر و خواهرهایش نرفت. روی خاک وطنش نفس کشید و توان خرج کرد. تا تیر و ترکش بود و سایه سیاه جنگ بر سر شهرش افتاد و گل کوچک هایشان را به پرده خاطره سنجاق کرد، وسط میدان کارزار آمد بی‌هیچ ترس و واهمه. جنگید و جان باخت، آن هم بارها و بارها. چشم پروازکرده و بدن پرترکشش او را بعد از جنگ هم از مردمش جدا نکرد. سنگر فرهنگ را که کم‌بار دید، با جان و دل وسط میدان آمد. ده سال کاملاً سازمان یافته با هنرمندان، نویسندگان، کارگردانان و … برای کار فرهنگی به مناطق مختلف سفر کرد و برای معرفی دفاع مقدس به کودکان و نوجوانان تلاشی بی‌دریغ نمود.

این کتاب زندگی پرماجرای فرمانده دفاع مقدس، رزمنده عرصه فرهنگ و هنر، محبوب دل هرکس که او را می‌شناخت و شهید مدافع حرم در خان‌طومان سوریه، سعید سیاح طاهری است. از رادیو آبادان و تشکیل بسیج عشایرو دفاع از شهرگرفته تا شرکت در عملیات‌ها، آموزش موشک و شکارچی تانک بودن و… و در آخر دفاع از حرم، همه و همه در این کتاب بیان شده است. صد ساعت مصاحبه حاصل تلاش چند محقق تلاشگر که به قلم شیرین زارع پور به کلمه تبدیل شده تا یاد و نام پر آوازه سیاح در کتابی به نام «سیاح» برای همیشه جاوید بماند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

عملیات به پایان رسیده بود. منطقه آرام شده بود و پیکرهای شهدا مثل شقایق وسط این دشت پخش بود. می‌گفت یک ماشین لندکروز برداشتم و با دو تا از بچه‌ها رفتیم و این پیکرها را برمی‌داشتیم و می‌گذاشتیم عقب وانت. خون شهدا همین طور از پشت لندکروز می‌ریخت. ماشین را از پیکر شهدا پر کرده بودیم و رفتیم جلوی دژبانی. دژبان پرسید پشت ماشین چی داری؟ گفتم سرباز امام زمان!

کتاب «سیاح» در ۴۴۰ صفحه و قیمت ۲۲۰ هزارتومان در زمستان ۱۴۰۲ منتشر و روانه بازار نشر شد. علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند به فروشگاه های کتاب در سراسر کشور و فضای مجازی انتشارات روایت فتح مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها