سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۴
کتاب و کتابخوانی به تقویت فرهنگ جامعه کمک می‌کنند

همدان - فرماندار فامنین گفت: کتاب و کتابخوانی به تقویت فرهنگ جامعه کمک می‌کنند و لازمه ارتقای فرهنگ در جامعه توجه به کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، سید روح‌الله حسینی ظهر سه‌شنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین اظهار کرد: کتابخوانی و کتاب با اصل فرهنگ ارتباط مستقیم دارد و به تقویت فرهنگ در جامعه کمک می‌کند زیرا لازمه ارتقای فرهنگ در جامعه ما توجه به کتاب و فرهنگ کتابخوانی است.

وی ادامه داد: نباید از فعالیت‌های مبتکرانه در توسعه امر کتابخوانی در جامعه غفلت شد و توسعه کتابخانه‌ها یکی از راه‌های افزایش اقبال مردم به امر کتابخوانی می‌شود.

فرماندار فامنین تصریح کرد: ایام نوروز برای نشر کتابخوانی در سطح شهرستان زمان بسیار خوبی است و بهتر است به همراه عیدی نسبت به اهدای کتاب‌های مناسب برای فرزندان اقدام شود.

اجرای بیش از ۶۹۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های فامنین

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی روز کتابخانه گردی در سطح کشور برنامه‌ریزی شده است که فرصت مغتنمی برای حضور افراد شاخص و تاثیرگذار در کتابخانه‌ها است.

روح‌الله رسولی به بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سطح شهرستان پرداخت و گفت: بیش از چند ۱۰ نوع خدمت در کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای سال بیش از ۶۹۰ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی در سطح شهرستان انجام شده است و بیش از ۲ هزار ۴۰۰ نفر عضو و ۳۰ هزار جلد کتاب در سطح شهرستان به امانت رفته است.

رسولی از برنامه‌ریزی برای افتتاح کتابخانه در روستای نگارخاتون در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با افتتاح این کتابخانه در همه شاخص‌ها رشد خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های شهرستان برنامه‌های خوب و مفیدی در حوزه‌های مختلف برگزار کرده‌اند گفت: امیدواریم در سال جدید شهرداری، دهیاران و شوراها نسبت به نامگذاری برخی معابر و میدان‌ها به عنوان کتاب و یا مشاهیر کتابخوانی اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها