دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۰
مولانا‌پژوهان در جوار مقبره شمس گرد می‌آيند

مويد حسينی‌صدر، نماينده شهرستان خوی در مجلس و محمدرضا اصغری، رييس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از برگزاری دو همايش فرهنگي، در بزرگداشت روز مولانا و حضور مولاناپژوهان در آرامگاه شمس واقع در شهرستان خوي خبر دادند._

اصغري در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) درباره همايشي كه توسط دانشگاه آزاد مركز خوي برگزار مي‌شود، توضيح داد: همايش «مولانا» به مناسبت هشتصد و دومين سال تولد مولانا و بزرگداشت او با سخنراني استادان و مولانا‌پژوهان فردا(سه‌شنبه) از ساعت 16 تا 22 در سالن اجتماعات اين دانشگاه برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: در اين همايش مقاله‌هايي درباره ابعاد شخصيتي، افكار، آثار مولانا و شمس و تاثير توجه به اين شاعر و عارف بزرگ در جذب گردشگر توسط استادان اين دانشگاه و ساير دانشگاه‌هاي كشور ارائه مي‌شود و پس از اتمام اين همايش خلاصه مقالات در كتابچه‌اي منتشر خواهد.

اصغري گل‌افشاني مزار شمس را در خوي و اجراي كنسرت موسيقي توسط حسام‌الدين سراج با همراهي گروه بيدل را از ديگر برنامه‌هاي اين همايش خواند.

وي در پايان از حضور توفيق سبحاني، قادر فاضلي و رحمان مشتاق‌مهر در اين همايش و ايراد سخنراني آن‌ها خبر داد.

شب شعر مولانا
حسيني‌صدر، نماينده شهرستان خوي در مجلس و عضو بنياد بين‌المللي شمس نيز درباره همايش دو روزه‌اي كه «بنياد شمس و مولانا» در بزرگداشت مولانا برگزار مي‌شود گفت: همايش بنياد شمس و مولانا» به مناسبت بزرگداشت مولانا شامل برنامه‌هاي متنوع فرهنگي و تفريحي است. از جمله اين برنامه‌ها برپايي «شب شعر مولانا» با حضور جمعي از شاعران آذربايجان غربي و شعرخواني شاعراني كه درباره‌ مولانا سروده‌‌اي دارند، است. اين برنامه سه‌شنبه شب(7 مهر) برگزار مي‌شود.

وي ادامه داد: برگزاري مسابقه دوچرخه‌سواري از تبريز تا خوي و گردهمايي مولانا‌شناسان در جلسه‌اي كه روز سه‌شنبه برگزار مي‌شود از ديگر برنامه‌هاي ترتيب داده براي بزرگداشت مولانا است.

حسيني‌صدر گفت: برنامه اصلي بزرگداشت مولانا از ساعت 17 چهارشنبه(8 مهر) با حضور در آرامگاه شمس واقع در شهرستان خوي با اجراي مراسم فاتحه‌خواني و ايراد سخنراني برگزار خواهد شد.

8 مهر، سالگرد تولد «مولانا جلال‌الدين بلخي» و روز بزرگداشت اوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط