سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۶
مجموعه‌ای از طنزها و طنزک‌های جلال رفیع در یک کتاب

کتاب «طنزهای بی‌اجازه» مجموعه‌ای از طنزها و طنزک‌هایی از جلال رفیع را شامل می‌شود که به صورت بلند و کوتاه و شعر و نثر آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آغازگر طنزهای کتاب «طنزهای بی‌اجازه» به داستان گل‌آقا (کیومرث صابری) و روزنامه کیهان در زمان سردبیری مهدی نصیری مربوط می‌شود که در مقدمه کتاب به تفصیل شرح داده شده است. نظرات حسین توفیق از مسئولان مجله طنز توفیق (استاد طنز قبل از انقلاب) و نیز کیومرث صابری (استاد طنز بعد از انقلاب) را درباره جلال رفیع می‌توان در مقدمه این کتاب مطالعه کرد.

این کتاب چهار فصل را با نام‌های «اندر فواید خاموشی»، «چون دلار آمد هنر پوشیده شد»، «آیین‌نامه بدحجابی تحریک‌آمیز» و «در ستایش وجود مبارک خودمان» دربردارد.

«بنیادگرایی که به ما نسبت می‌دهند یعنی چه؟

آقا جمال بنده یک سوالی دارم که سر زبانم هست ولی چون همین طور مادرزادی لکنت زبان داشته و دارم نمی‌توانم درست بیان کنم به عنوان جمله معترضه بگویم چند روز پیش نمی‌دانم چطور شد که بغتتا یادم آمد از یک حدیث شریفی که دست و پا شکسته عرض می‌کنم: «لن تقدس امه حتی یاخذ الضعیف فیها حقه من القوی غیر متعتع» لذا یا علی مددی گفته به خودم فشار آوردم تا آن سوال را بیان کنم… علی ایحال آقا جمال، سوال بنده این است که چرا این خارجی‌های بی‌چشم و رو در مجلات و جرایدشان این قدر به بعضی‌ها می‌گویند: بنیادگرا، بنیادگرا، بنیادگرا؟ بنیادگرایی یعنی چه؟»

  • اولاً برادر من فشار بی‌مورد به خودت نیار شجاع باش، خیلی چیزها احتیاج به بیان ندارد عیان است بنده یک چیزی در گوشت عرض می‌کنم پیش خودت بماند خدا این خارجی‌ها را لعنت کند ما را چه به آنها؟ اما خودمانیم غریبه‌ای اینجا نیست من و تو در همین چند صباح بس که هی بنیاد پشت بنیاد درست کردیم رکورد بنیادگرایی را در تاریخ شکستیم تا چه رسد به عصر جدید…»

انتشارات اطلاعات اخیراً «طنزهای بی‌اجازه» را در ۳۵۱ صفحه و با قیمت ۲۳۰ هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها