شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۶
جامعه به خوراک معنوی کتاب و کتابخوانی نیاز دارد

خوزستان-نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایشگاه‌های قرآنی آثار معنوی خوبی برجای می‌گذارند و جامعه نیاز به خوراک معنوی چون کتاب و کتابخوانی دارد.

محمد امیر در حاشیه بازدید از پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، با تأکید بر اینکه استان خوزستان به دروازه تشیع مشهور است، بیان کرد: نمایشگاه‌های قرآنی باید متناوب و در مدت زمان کوتاه‌تر و سالی دوبار برگزار شود تا افراد جامعه بیشتر با برکات قرآنی آشنا شوند.

نمایشگاه قرانی فاصله جوانان از قرآن را پر می‌کند

امیر با بیان اینکه باید تبلیغات گسترده‌ای برای نمایشگاه‌ها انجام شود، اظهار کرد: نمایشگاه قرآنی خلا و فاصله جوانان از قرآن را پر کرده و آنان را در فضای معنوی قرار می‌دهد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون با بیان اینکه نمایشگاه قرآنی در ماه مبارک رمضان اثر معنویت خاصی دارد، تصریح کرد: نمایشگاه قرآنی اثر معنوی مثبتی برجای می‌گذارد. و هرچند باید با اسنقبال بیشتری مواجه شوند زیرا برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با افزایش هزینه‌ها نیاز به تبلیغات گسترده همه دستگاه‌ها دارد.

باید دقت کنیم اعتبارات فرهنگی به کتابخوانی سوق داده شوند

وی در جواب سوال خبرنگار ایبنا مبنی بر اختصاص ردیف بودجه فرهنگی برای ترویج کتابخوانی در خوزستان، توضیح داد: ردیف خاصی برای شاخص‌های فرهنگی هنری تعلق می‌گیرد و اعتبار خوبی است اما باید دقت کنیم این اعتبارات از مجرای فرهنگی و در زمینه کتاب و کتابخوانی سوق داده شود.

کتابخوانی پیش از فضای مجازی اندکی خواب‌آلود بود

امیر ادامه داد: به استاندار تفویض اختیار برای تقسیم بندی شاخص‌های فرهنگی و هنری داده می‌شود. و به شخصه معتقدم جامعه به خوراک معنوی نیاز دارد و یکی از خوراک‌های معنوی موضوع کتاب و کتابخوانی است که عملاً با آمدن فضای مجازی کمرنگ و تنبل شد و هرچند پیش از فضای مجازی اندکی خواب‌آلود بود.

وی رسالت مهندسین فرهنگی در زمینه ترویج کتابخوانی را مهم قلمداد کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی این امر می‌تواند گامهای موثری برداشته و به صورت جدی‌تر وارد شود. ما نیز تلاش می‌کنیم در مجلس با نگاه ویژه مقوله فرهنگی را دنبال کنیم.

قشر کنونی نیاز به تحول و تغییر دارد

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از نبود برنامه‌های جذاب در بخش کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: باید برنامه‌های کتاب و کتابخوانی با شرایط جذاب‌تری برای مخاطبان جامعه تعریف شود و از رویکرد برنامه‌های سنتی خارج شویم و قبول کنیم قشر کنونی نیاز به تغییر و تحول دارد.

امیر گفت: تاکنون با ادامه دادن همان شرایط سنتی نتوانستیم علاقه‌مندان را به سمت کتابخوانی سوق دهیم. و به همان نسبت کتابخانه‌ها جذابیت لازم را ندارند.

تبلیغات منسجم و جذاب ترغیب مخاطبان به کتابخوانی

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی برای خواندن کتاب جذابیت خاصی ایجاد کرده است، اظهار کرد: خیلی از افراد نیاز مطالعاتی خود را از فضای مجازی می‌گیرند و متولیان فرهنگ تلاش کنند شرایطی شبیه فضای مجازی و بهتر برای جامعه ایجاد کنند. در قسمت اعتبار نمایندگان تلاش می‌کنند و مابقی برعهده دستگاه‌های فرهنگی است.

وی یادآور شد: با مدیریت منسجم، درایت و تبلیغات هدفمند و جذاب می‌توان افراد جامعه را به ترغیب کتابخوانی هدایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها