دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۷
«گلگشت سعدی» در شیراز برپا شد

فارس- با حضور استادان برجسته زبان و ادب پارسی، شاعران و جمعی از دوستداران شیخ اجل مصلح الدین سعدی شیرازی، همایشی ادبی با عنوان «گلگشت سعدی» در خانه تاریخی نصیر نظام شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، در این مراسم که عصر یکشنبه با موسیقی سنتی و هنرنمایی تنی چند از اهالی موسیقی و آواز و شعر و حکایت خوانی جمعی از شاعران از دیوان سعدی شیرازی همراه بود محمدحسن اسکندری شاعر و استاد دانشگاه و سعدی پژوه؛ احمد طاهری شاعر و وکیل پایه یک دادگستری و سعدی پژوه و امیرهمایون یزدانپور شاعر و منتقد ادبی و صمد مهماندوست نویسنده و شاعر و پژوهشگر ادبی هریک به تفضیل درباره غزلیات عاشقانه، علوم و دانش‌های گوناگون سعدی و اهمیت دو اثر «بوستان» و «گلستان» او به سخن پرداختند و جمعی از شاعران شیرازی گوی از جمله غلامعلی خوشبخت و عباس بهبود فر و دو شاعر نامدار ارسنجانی مسعود حسن شاهی و محمد جواد حسن شاهی، همچنین فخرآور و امین زاده به همراه بانو ژاله نگهداری و....به قرائت اشعاری از خود و دیوان اشعار سعدی و بیان حکایاتی از او پرداختند.

در همایش ادبی گلگشت سعدی محمدرضا رفیعی راد سرمایه گذار فرهنگی و سید محی الدین حسینی ارسنجانی دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز و فعال فرهنگ و رسانه نیز درباره فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری در حال اجرای این مجموعه گردشگری و اقامتی و دوره های آموزشی رایگان برگزار شده در عمارت تاریخی نصیر نظام و برنامه های پیش رو در بهار و تابستان ۱۴۰۳ توضیحاتی ارائه دادند.

به گفته رفیعی راد قرار است برنامه روز ملی بزرگداشت حضرت سعدی همزمان با اول اردیبهشت ماه، یاد روز این چهره نامدار شعر و ادب ایران و جهان در شهر شعر و ادب شیراز و با مشارکت شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری فارس و گروه فرهنگی شاهدان شیراز در آرامگاه فیلسوف و ادیب نامی ایران و جهان سعدی شیرازی اجرا شود.

کلاس‌های آموزشی و پژوهشی سعدی خوانی و حافظ خوانی، مولوی خوانی و شاهنامه خوانی و فارس شناسی همه روزه از شنبه تا چهار شنبه به جز ایام پنجشنبه و جمعه از ساعت ۴ تا ۶ عصر در عمارت تاریخی نصیر نظام واقع در خیابان کریمخان زند شیراز، کوچه ۱۱ (انتهای بازارچه فیل) برگزار می‌شود و حضور همگان در این دوره ها رایگان است.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زهرا ترابی اردکانی US ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
    درود و سپاس از استاد فرهیخته و بزرگوارم جناب آقای سید حسینی ارسنجانی که در اشاعه فرهنگ غنی این مرز وبوم تلاشهای وافری نموده اند. مانا باشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها