سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱
پوستر دومین پویش ملی «فردوس قرآن در آینه هنر» رونمایی شد

خوزستان-پوستر دومین پویش ملی فردوس در آینه هنر در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شامگاه دوشنبه درآیین رونمایی از پوستر پویش ملی «فردوس قرآن در آیینه هنر» در پانزدهمین نمایشگاه قرآن وعترت درخوزستان با اشاره به اینکه قرآن کلامی است که بالاتر از آن سخنی وجود ندارد؛ اظهار کرد: اهمیت قرآن به قدری است که اگر به ادبیات کهن اشعار حافظ، مولانا و سعدی مراجعه شود، کلام قرآنی به وضوح مشاهده می‌شود.

افرادی که با قرآن انس و الفت بگیرند، خوشبختی خود را رقم می‌زنند

مجید منادی با بیان اینکه قرآن در تمامی دوره های زندگی بشر جاری و ساری است، عنوان کرد: افرادی که با قرآن انس و الفت بگیرند می‌توانند خوشبختی خودرا رقم بزنند.

منادی افزود: زمانی که به هنر در دوره خود رجوع کنیم بعضی ازآثار هنری ازجمله خوشنویسی یا کتابت قرآنی ملازم آیات قرآنی هستند، اما متاسفانه در دیگر عرصه‌های هنری نتوانستیم از مفاهیم قرآنی بهره کافی ببریم.

باید محتوای زندگی را براساس اموزههای قرآنی تنظیم کنیم

وی با بیان این سوال که چند فیلم سینمایی، نقاشی یا نمایش توانسته‌اند یک مفهوم قرآنی را به ما بفهمانند؟ ادامه داد: رسالت ما ایجاب می‌کند محتوای زندگی خود را بر اساس آموزه‌های قرآنی تنظیم کنیم.

مدیرکل اداره فرهنگ وارشادخوزستان گفت: انتظار می‌رود که سال ۱۴۰۳ فعالیت‌های هنری، فرهنگی، اجتماعی خود را با محتوای قرآنی ممزوج کنیم تا شاید گمشده‌ای که در این علوم داریم توسط قرآن پیدا شود.

وی با بیان اینکه زندگی با آیه‌ها حاصل هم‌افزایی و تلاش بی وقفه همه دستگاه‌ها است، ادامه داد: انتظار می‌رود در پایان ماه مبارک رمضان نقاط ضعف این برنامه مشخص شود تا بتوانیم آن‌هارا در آینده تقویت کنیم و

هر برنامه قرآنی دارای خلاقیت زیبا و قابل توجه است

وی درخصوص پویش ملی فردوس با موضوع قرآن در آینه هنر گفت: هر برنامه قرآنی که در آن خلاقیت باشد، زیبا و قابل توجه است.

وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری نمایشگاه قرآنی بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه با دست خالی کار آسانی نیست اما به حمدالهی استقبال مردم به ما ثابت کرد که اگر برنامه ای در زمان و مکان مناسب انجام شود؛ تاثیرگذاری آن بیشتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآور شد: امیدواریم که خداوند توفیق دهد که در نمایشگاه سال بعد همه خلاء‌ها و مشکلات مرتفع و با استقبال بیشتری از سمت مردم روبه‌روشود.

در این مراسم دبیرهمایش دومین پویش ملی فردوس با موضوع قرآن در آینه هنر گفت: اولین پویش طرح ملی فردوس با ۱۴۰ اثر در سطح ملی به صورت گروهی برگزار و از نفرات برتر آن تجلیل شد.

هدف پویش فردوس شناسایی ظرفیت‌های جامعه قرآنی و هنری است

حجت الاسلام شیخ حسین گمار تصریح کرد: این پویش با هدف شناسایی ظرفیت‌های جامعه قرآنی و هنری، در راستای رسالت‌های قرآنی و مکتبی و استفاده از ظرفیت هنر به عنوان محملی برای رساندن مفاهیم قرآنی و روایی اجرا می‌شود.

وی گفت: برای ایجاد جذابیت هر چه بیشتر و ارتباط عمیق‌تر با مخاطب و همچنین استخراج آثار هنری فاخر از محتوای متنی میراث مکتبی شیعه در سطح جهانی این پویش بزنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به اینکه رشته های این پویش به لحاظ کمی و کیفی گسترش پیدا کرد افزود: هنرمندان و علاقه‌مندان می‌توانند در رشته‌های تواشیح، نمایش‌عروسکی، انیمیشن، رشته‌های نماهنگ، گویندگی، نقاشی، نقاشی دیجیتال آثاری ارائه دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها