شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
آشنایی با امکانات قطار پارسی بن ریل ۴ تخته و ۶ تخته

در این مطلب، با ویژگی‌ها و امکانات قطار بن ریل پارسی آشنا خواهید شد. شما می‌توانید در زمان پیش فروش قطار، بلیط‌های خود را با قیمت مناسب برای ایام پیک سفر خریداری کنید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ شرکت راه‌آهن شرقی بنیاد با نام اختصاری بن ریل، قطارهای متنوع و جدید با میانگین سنی کمتر از ۱۰ سال را روانه خطوط ریلی کشور کرده است. یکی از بهترین قطارهای شرکت بن ریل، پارسی نام دارد. این واگن‌ها به‌صورت ۴ و ۶تخته هستند که ویژگی‌ها و قیمت بلیط‌های آن‌ها با هم متفاوت است. در این مطلب، با ویژگی‌ها و امکانات قطار بن ریل پارسی آشنا خواهید شد. شما می‌توانید در زمان پیش فروش قطار، بلیط‌های خود را با قیمت مناسب برای ایام پیک سفر خریداری کنید.

معرفی قطارهای پارسی بن ریل

قطارهای پارسی، از قدیمی‌ترین قطارهای شرکت بنیاد هستند که به دو نوع ۴تخته و ۶تخته دسته‌بندی می‌شوند. لازم به ذکر است که واگن‌های پارسی توسط شرکت رجا نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قطار ۴ تخته پارسی

قطارهای ۴تخته پارسی دارای کوپه‌های ۴تخته هستند؛ یعنی در هر کوپه، دو ردیف صندلی ۲نفره روبه‌روی هم قرار دارند و در زمان خواب به‌صورت تخت‌های دو طبقه در دو سمت کوپه چینش می‌شوند. به‌طورمعمول، قیمت بلیط ۴تخته نسبت به قطار ۶تخته بیشتر است؛ اما ممکن است در ایام پیک سفر و افزایش تقاضا، قیمت بلیط قطارهای ۶تخته نیز افزایش یابد. برای مواجه‌نشدن با این مسئله، بهتر است در زمان فروش بلیط قطار نسبت به تهیه بلیط اقدام فرمایید.

قطار ۶تخته پارسی

واگن‌های ۶تخته پارسی به این معنی است که در هر کوپه ۶ مسافر پذیرش می‌شود و باتوجه‌به این‌که واگن‌ها ده‌کوپه‌ای هستند، هر واگن ظرفیت پذیرش ۶۰ مسافر را دارد. چیدمان صندلی‌ها در این قطارها به‌صورت دو ردیف صندلی ۳‌نفره روبه‌روی هم است که در هنگام خواب نیز به تخت‌های دو طبقه در دو سمت کوپه تبدیل می‌شود و یک تخت دو طبقه دیگر هم در وسط قرار می‌گیرد. درمجموع، قطارهای ۶تخته، بهترین گزینه برای مسافرت‌های دسته‌جمعی هستند. مسافران می‌توانند با رزرو یک کوپه دربست، تمام مسیر را در حریم خصوصی خود با آرامش طی کنند. قطار ۶تخته پارسی، یک قطار مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی است و می‌تواند انتخابی ایده‌آل به‌ویژه برای دانشجویان باشد.

آشنایی با امکانات قطار پارسی بن ریل ۴ تخته و ۶ تخته

مسیر حرکت قطارهای پارسی

شرکت بن ریل جزو شرکت‌های مسافربری مشهور و محبوب است. در ابتدا هدف از تأسیس بن ریل، ایجاد شرکتی برای مسیر قطار تهران به مشهد بود که پس از دو سال یعنی در سال ۱۳۷۳، به‌شکل رسمی وارد حمل‌ونقل ریلی کشور شد و اکنون بسیاری از مسیرهای کشور را تحت پوشش خود دارد. قطارهای پارسی متعلق به این شرکت در مسیر رفت‌وبرگشت قم به مشهد فعالیت می‌کنند. گفتنی است که قطارهای پارسی متعلق به شرکت رجا در مسیرهای متنوع‌تر تهران اهواز، اهواز مشهد، کرج مشهد، کاشان مشهد و ساری مشهد نیز فعالیت دارند.

بلیط قطار پارسی قم به مشهد

مسافت ریلی مشهد و قم، حدود ۱۱۰۶ است. قطار سه‌ستاره ۶تخته پارسی، این مسیر را در مدت‌زمان ۱۳ ساعت طی می‌کند. مبدأ حرکت این قطار قم است و با عبور از ایستگاه‌های راه‌آهن تهران، سمنان، دامغان و شاهرود، درنهایت مسافران را در شهر زیبای مشهد پیاده می‌کند.

امکانات قطار پارسی بن ریل

قطارهای پارسی بن ریل سه‌ستاره هستند و واگن‌های آن درجه دو است؛ بااین‌حال، ازلحاظ استانداردهای کیفی خدمات و امکانات در سطح بسیار مطلوبی قرار دارند که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

خدمات پذیرایی

خدمات پذیرایی در قطارهای ۶تخته و ۴تخته پارسی متفاوت است. در قطار ۶تخته، فقط آب‌معدنی و چای توزیع می‌شود؛ اما در قطار ۴تخته پارسی، علاوه‌بر صبحانه رایگان، می‌توانید غذا نیز سفارش دهید. سفارش غذا به دو صورت سفارش در زمان خرید بلیط همراه با پرداخت هزینه اضافه یا پرداخت در واگن امکان‌پذیر است.

خدمات رفاهی

امروزه قطارهای مختلف به‌ویژه قطارهای لوکس و پنج‌ستاره، برای فراهم‌کردن تجربه سفری آرامش‌بخش و به‌یادماندنی خدمات رفاهی متنوعی را به مسافران ارائه می‌دهند. در قطار سه‌ستاره پارسی نیز خدمات نسبتاً باکیفیتی ارائه می‌شود؛ ازجمله می‌توانیم به لوازم خواب تمیز، سرویس بهداشتی فرنگی در واگن‌ها، ارائه صندلی چرخ‌دار به افراد توان‌خواه، فراهم‌کردن کمک‌های اولیه در قطار و تعبیه پریز برق ۲۲۰و لتی جهت شارژکردن وسایل الکترونیکی همراه مسافران، اشاره کنیم.

خدمات سرگرمی

سرعت پیمودن مسیرها با قطار کندتر از وسایل نقلیه دیگر است. این کندبودن در مسافت‌های طولانی مانند مسیر قم به مشهد ممکن است خسته‌کننده و کسالت‌آور باشد. اما امکانات سرگرمی در قطار بن ریل پارسی ۶ و ۴تخته، حتی طولانی‌ترین مسیرها را برای مسافران لذت‌بخش و هیجان‌انگیز می‌کنند. البته نوع خدمات در این واگن‌ها متفاوت است. در قطار ۶تخته پارسی برای سرگرم‌کردن مسافران، اینترنت وای فای و توزیع روزنامه در نظر گرفته شده است. در قطار ۴تخته نیز علاوه‌بر روزنامه و اینترنت وای فای، مانیتور اختصاصی در هر کوپه وجود دارد و مسافران می‌توانند فیلم و موسیقی دلخواه خودشان را پخش کنند.

خواب و استراحتی دلپذیر در هوایی مطبوع

وجود سیستم تهویه هوا یکی از ضروریات هر قطار است. در قطارهای پارسی ۴ و ۶تخته، سیستم تهویه هوای مطبوع در کوپه‌ها و واگن‌ها تعبیه شده تا مسافران بتوانند مدت‌زمانی که در قطار هستند را در کمال آرامش و با لذت‌بردن از هوای تمیز سپری کنند.

رستوران شیک با منوی غذایی متنوع

از امکانات عمومی قطارهای بن ریل ازجمله قطار پارسی، می‌توان به پذیرایی از مسافران در رستوران شیک و باکیفیت قطار اشاره کرد. در این قطار، واگن مخصوص رستوران وجود دارد که غذاهای لذیذ و نوشیدنی‌های گرم در آن سرو می‌شود. پرسنل خوش‌برخورد این قطار نیز یکی از امکانات و ویژگی‌های مثبت آن است.

آشنایی با امکانات قطار پارسی بن ریل ۴ تخته و ۶ تخته

فروش و پیش فروش بلیط قطار در سایت فلای تودی

شرکت راه‌آهن بن ریل، به‌عنوان یکی از شرکت‌های معتبر حمل‌ونقل ریلی کشور، قطارهای متنوعی را روانه این خطوط کرده است. قطار بن ریل پارسی در دو نوع ۴ و ۶تخته از قدیمی‌ترین و بهترین قطارهای این شرکت به‌حساب می‌آیند. در این مطلب، ضمن توضیح درباره ویژگی‌ها، امکانات و خدمات این قطارها راجع به مسیرهای ترددشان نیز صحبت کردیم. جهت خرید بلیط قطار پارسی بن ریل یا هر قطار دیگری، کافیست وارد سایت فلای تودی شوید. فلای تودی بزرگ‌ترین و معتبرترین سایت فروش و پیش فروش قطار در ایران است؛ در این سایت، خرید بلیط قطار فقط به چند دقیقه زمان نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها