شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
آیین پایانی جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف برگزار می‌شود

بوشهر - مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر از برگزاری آیین پایانی بیست و پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس و جایزه ادبی یوسف در بوشهر خبر داد.

زهرا شاعری با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر گفت: صبح یکشنبه، ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ این دو آیین با حضور مقامات لشکری و استانی در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز بوشهر با معرفی برگزیدگان این رویدادها برگزار می‌شود.

وی در ادامه به محورهای بیست و پنجمین کنگره شعر دفاع مقدس مقدس و مقاومت اشاره و تصریح کرد: محورهای این دوره در بخش عمومی شامل شعر دفاع مقدس و مقاومت (شهدا، رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌ها) می‌شد. دیگر محورهای این رویداد نیز عبارتند از: دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی، دفاع مقدس، ولایت‌محوری و جهاد تبیین شعر، دفاع مقدس و شهدای امنیت، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس، کودک و نوجوان، شعر دفاع مقدس و نقش زنان، شعر دفاع مقدس و مضامین عاشورایی شعر دفاع مقدس و شهدای روحانی، شعر دفاع مقدس دانشجو و دانش‌آموز، طنز در شعر دفاع مقدس، جلوه‌ای از قرآن و انسان‌سازی در شعر دفاع مقدس و از قیام گوهرشاد تا شهدای عفاف.

شاعری در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره هم گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به زبان شعر و تاثیرگذاری بر قشر جوان، آموزش جوانان و نوجوانان و ترغیب شاعران برای حضور پر رنگ‌تر در حوزه دفاع مقدس و محورهای موضوعی دفاع مقدس، خلق اشعار جدید در این زمینه و تاکید بر تولید اشعاری با محتوایی ارزشی در حوزه دفاع مقدس اهداف برگزاری بیست و پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس مقدس و مقاومت هستند.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر با اشاره استقبال خوب شاعران جنوبی از بیست و پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس مقدس و مقاومت گفت: در مجموع ۱۱۳ اثر از شاعران هم‌استانی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که در پایان از سوی هیئت داوری (متشکل از غلامحسین دریانورد، علی هوشمند و حیدر منصوری)، ۱۵ اثر در ۸ محور موضوعی انتخاب و برگزیده شدند.

شاعری در بخش دیگری از توضیحات خود تأکید کرد: همزمان با آیین پایانی بیست و پنجمین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس مقدس و مقاومت، برگزیدگان جایزه ادبی یوسف که در قالب داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، نیز معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی یادآور شد: دبیرخانه این رویداد نیز در مجموع ۲۳ داستان دریافت کرد که آثار ارسالی از سوی مصعب یحیایی، داور این جایزه مورد بررسی و داوری قرار گرفت. در نهایت سه اثر از این آثار برگزیده شدند که هر سه برگزیده از قشر جوان و نوجوان استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها