شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۱
بخش ترویج خواندن جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ تمدید شد

فراخوان بخش ترویج خواندن جایزه یادبود آسترید لیندگرن ۲۰۲۵ تا پنجم اردیبهشت‌ماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): جایزه آلما یا جایزه یادبود آسترید لیندگرن به مناسبت بزرگداشت این نویسنده محبوب سوئدی و یکی از پرطرفدارترین نویسندگان جهان، توسط دولت سوئد در سال ۲۰۰۲ بنیان گذاشته شده است. این جایزه دومین جایزه بزرگ ادبیات کودک به شمار می‌رود.

جایزه آلما در کنار نویسندگان و تصویرگران برجسته هر کشور، به قصه‌گویان، مروجان و نهادهای حوزه ادبیات کودک و ترویج کتابخوانی صرف‌نظر از زبان و ملیت آن‌ها نیز اختصاص می‌یابد. تنوع و نوآوری، فراگیربودن قومیت‌ها و تداوم اجرایی پروژه از جمله معیارهای دریافت این جایزه است.

در حال حاضر، شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و انجمن نویسندگان کودک و نوجوان چهار نهادی در ایران هستند که امتیاز معرفی نامزد برای دریافت این جایزه را دارا هستند.

کمیته جوایز شورای کتاب کودک به همین منظور از افراد یا نهادهایی که فعالیت ترویج خواندن انجام می‌دهند دعوت می‌کند که به این فراخوان پاسخ دهند.


زمان ارسال مدارک تا چهارشنبه (۵ اردیبهشت‌ماه) تمدید شده است. برای شرکت در این برنامه لازم است فرم فراخوان را تکمیل کرده و آن را همراه گزارش مکتوب فعالیت‌ها و مستندهای مرتبط شامل عکس، فیلم، کتاب و مقاله به آدرس ایمیل cbcawards1400@gmail.com و cbctarvij1400@gmail.com ارسال کنید.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه فخرایی نیا US ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
    با توجه به گسترش فضای تصویری مجازی نیاز جامعه ی امروز اموزش خواندن وفهمیدن است واگر این موضوع پیگیری نشود نسل کنونی از مفاهیم دور خواهند ماند وتصویر فضای ذهن ان ها را پر خواهد کرد چرا که من چون معلم هستم الان تفاوت فکری کودکان امروز وچند سال پیش را به خوبی متوجه می شوم ممنون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط