دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۱
آیین یادبود دومین سالگرد درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن

آیین یادبود دومین سالگرد درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین یادبود دومین سالگرد درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این مراسم هادی خانیکی، محمد دهقانی، محمدجواد حق‌شناس سخنرانی می‌کنند.

محمّدعلی اسلامی نُدوشَن (۳ شهریور ۱۳۰۳ – ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱) شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوق‌دان و پژوهش‌گر ایرانی بود. او دانش‌آموخته حقوق بین‌الملل از فرانسه بود و پس از بازگشت به ایران، در آغاز قاضی دادگستری شد، اما پس‌از چندی به دعوت فضل‌الله رضا به دانشگاه تهران رفت.

ندوشن از ۱۳۴۸ تا دو سال پس از انقلاب ۱۳۵۷ در دانشکده‌های حقوق و ادبیات دانشگاه تهران، حقوق و ادبیات تطبیقی درس می‌داد. وی فصل‌نامه هستی را پایه گذاشت و هم‌زمان در شماری از مجلات ادبی ایران از جمله نگین، سخن و یغما مقاله می‌نوشت. ندوشن از نویسندگان روزنامه اطلاعات و روزنامه اطلاعات بین‌المللی بود که همزمان در لندن و لس آنجلس منتشر می‌شد. این روزنامه ۲ شهریور ۱۳۹۵ به دنبال مشکلات مالی تعطیل شد.

ندوشن از پرکارترین ادیبان و پژوهش‌گران معاصر ایران بود و افزون بر تألیف، به ترجمه آثار به فارسی، از جمله درباره ادبیات و فرهنگ ایران پرداخت. از وی بیش از ۷۰ تألیف و ترجمه و صدها مقاله به‌جای مانده است.

علاقه‌مندان به آیین یادبود دومین سالگرد درگذشت محمدعلی اسلامی ندوشن می‌توانند روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۱۷:۳۰ به سالن فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها