سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
لزوم تعامل شهرداری با کتابخانه‌ها در راستای توسعه فرهنگ شهری

خراسان شمالی-شهردار بجنورد بر ضرورت تعامل بیشتر شهرداری با کتابخانه‌های عمومی شهر بجنورد در راستای توسعه فرهنگ شهری تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، علی کشمیری شهردار بجنورد در دیدار عصر دوشنبه خود با مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با تاکید بر لزوم افزایش تعاملات بین دستگاهی اظهار کرد: شهرداری بجنورد با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها می‌تواند برنامه های فرهنگی متنوعی با محوریت کتاب در بوستان‌ها و پارک‌ها اجرا کند تا این اماکن محلی امن برای تردد و رفت و آمد شهروندان باشد.

کشمیری بیان کرد: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در حاشیه شهرها از اهمیت بالایی برخوردار است و در راستای تحقق این هدف آماده همکاری با اداره کتابخانه‌های عمومی استان هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی نیز در این نشست با قدردانی از پرداخت به موقع سهم نیم درصد شهرداری بجنورد به کتابخانه های عمومی، گفت: پرداخت نیم درصد از سهم درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی در قانون لحاظ شده و شهرداران نسبت به انجام این وظیفه قانونی تعهد دارند که باید پایبند اجرای آن باشند.

مهدی آریان افزود: برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در کنار شهرداری بجنورد هستیم و توجه به مناطق حاشیه نشین موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد و تحول فرهنگی بزرگی را به دنبال خواهد داشت.

آریان در ادامه با تاکید بر لزوم رعایت عدالت در ارائه خدمات فرهنگی، افزود: در حال حاضر ارائه خدمات کتابخانه‌ای در مرکز شهر متمرکز است؛ هر چند کتابخانه سیار آوای فرهنگ در ایام هفته در مناطق حاشیه شهر بجنورد مشغول خدمت رسانی است.

وی در پایان با اعلام آمادگی نهاد کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد: در راستای ارائه خدمات بیشتر در صورت وجود فضای فیزیکی لازم توسط شهرداری بجنورد در مناطق محروم کتابخانه ایجاد کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها