سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۴
کتاب «آوریل درون کودتا» به چاپ دوم رسید

کتاب «آوریل درون کودتا» به چاپ دوم رسید. این کتاب از ارنستو ویلگاس پلژاک، وزیر فرهنگ ونزوئلا که اردیبهشت ماه 1402 منتشر و در نشستی با حضور خود پلژاک و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «آوریل درون کودتا» نام کتابی است از ارنستو ویلگاس پلژاک، وزیر فرهنگ ونزوئلا که اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ منتشر و در نشستی با حضور پلژاک و محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد. اکنون کتاب «آوریل درون کودتا» به چاپ دوم رسیده است.

این کتاب که از سوی موسسه انتشاراتی ایران به فارسی ترجمه و چاپ شده، روایتی است از کودتای نافرجامی که سال ۲۰۰۲ در ونزوئلا اتفاق افتاد و وزیر در این کتاب به داستان آن پرداخته است.

ونزوئلا همواره مرکز ثقل منطقه و ژئوپلیتیک کل قاره آمریکا بوده همیشه با مداخله‌گرایی آشکار، رویه انحرافی مداخله‌گرانه در امور داخلی سایر کشورها که معمولاً توسط قدرت‌های خارجی انجام می‌شود وگروه‌های قدرت‌طلب و از طریق اقدامات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و نظامی و غیره مواجه بوده و اتفاقاً این ماجراها دسامبر ۱۹۹۸، با انتخاب هوگو رافائل چاوز فریاس به‌عنوان رئیس جمهور و ظهور یک انقلاب بولیواری، این مداخله‌گرایی به‌شدت برجسته شد.

این کتاب شما را به سال ۲۰۱۴ و کودتای ۳ روزه ونزوئلا می‌برد. با چهره واقعی سیاست آشنا می‌شوید و می‌بینید که چگونه در آوریلی تیره و تار جنازه‌هایی روی دست مردم جا ماند که مرگ‌شان با خونسردی از پیش برنامه‌ریزی شده بود.

این کتاب برای ما تعریف و مستندسازی می‌کند که چرا باید این آوریل ۲۰۱۴ را، آوریل ژنرال‌های حقه‌باز و نفرت‌انگیز دانست و زمانی برای افتادن نقاب از چهرە رسانه‌های جهان.

با این‌حال آوریل ۲۰۱۴ چهره دیگری هم دارد و آن مقاومت مردم غیرنظامی و نظامیانی در ونزوئلا است که به شیوه‌های مثال‌زدنی و مصمم، به سرعت توطئه را خنثی کردند و رئیس‌جمهور مخلوع را به دفتر قانونی خود بازگرداندند.

«آوریل درون کودتا» مقاله تاریخی ویلگاس پلژاک، برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و ده سال بعد، دولت سوسیالیست ونزوئلا این کتاب را که نویسنده آن به عنوان بازیگری سیاسی، نقش اصلی را در این نمایشنامه ایفا می‌کرد به صورت رایگان میان مردم توزیع کرد. در آن ایام این کتاب، یک سند ضروری و یادبودی برای مرگ دشمنان و رستاخیز مردمی ضدکودتا به حساب می‌آمد و امروز نیز کتابی قابل اعتنا و قابل مراجعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها